۱ آذر ۱۳۹۷، ۰:۱۷

صوت؛

اعتراف معاون استاندار لرستان؛ هزاران هکتار جنگل را نابود کردیم

اعتراف معاون استاندار لرستان؛ هزاران هکتار جنگل را نابود کردیم

خرم‌آباد- معاون عمرانی استانداری لرستان اعتراف کرد که برای انجام کارهای عمرانی هزاران هکتار جنگل را نابود کرده‌اند و حالا مدافع محیط‌زیست شده‌اند!

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان امروز در نشست با اعضای تشکل های زیست محیطی خرم آباد، به تخریب هزاران هکتار جنگل اعتراف کرد.

وی در سخنانی پیرامون وضعیت معادن متروکه و بدون صرفه اقتصادی در استان گفت: معدن هایی که متروکه هستند به ویژه در مسیر شهرستان دوره چگنی، و به صرفه نیستند را باید به حالت اول برگرداند؛ این معادن باید تسطیح شوند و کل منطقه تخریب شده دوباره بازسازی شود.

ما طبیعت را نابود کردیم؛ حالا شده ایم مدافع محیط زیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه معادن موجود در مسیر شهرستان چگنی واقعا آدم را ناراحت می کند، تصریح کرد: نمی دانم چرا معادن همه به نوعی لب جاده واگذار شده اند، حداقل از منظر مسافر و کسانی که رفت و آمد می کنند صحنه دلخراشی است که وسط درخت های بلوط چنین برداشتی در معادن شده است.

مرادپور ادامه داد: این موضوع از کارهایی بوده که توجیه فنی و اقتصادی نداشته ایم، تنها زدیم و خراب کردیم؛ آن زمان من و آقای سیفی هم بودیم، حالا ما دوتا شده ایم مدافع محیط زیست!

وی با تاکید بر اینکه من به دست آقای سیفی در جهاد استخدام شدم و ما طبیعت را نابود کردیم، افزود: باید قبول کنیم، کارهایی که خراب کرده ایم را باید بپذیریم و حالا آرام آرام وضعیت را درست کنیم.

به اسم جاده روستایی هزاران هکتار جنگل را خراب کردیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه به اسم جاده روستایی هزاران هکتار جنگل را خراب کردیم، گفت: بلد نبودیم راه بسازیم و بولدوزر می گذاشتیم و می زد همه چیز را خراب می کرد؛ در صورتیکه راهسازی چارچوبی دارد.

مرادپور ادامه داد: امروز تاکید کرده ایم که کارهای صنعتی و عمرانی حتما پیوست محیط زیستی داشته باشد؛ فتحی بیرانوند مدیرکل محیط زیست لرستان هم سخت گیرانه کار می کنند و ما گاهی رایزنی می کنیم برای اینکه کارهای عمرانی و صنعتی نخوابد کوتاه بیایند تا کار انجام شود!

کد خبر 4465394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha