۱۵ آذر ۱۳۹۷، ۹:۲۱

معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی‌:

حکومت دینی تقوای سیاسی می خواهد/ توانمندی ایران در موشک بالستیک

حکومت دینی تقوای سیاسی می خواهد/ توانمندی ایران در موشک بالستیک

گرگان- معاون سابق دبیر شورای عالی امنیت ملی با بیان این که حکومت دینی تقوای سیاسی می خواهد، گفت: ایران در حوزه موشک های بالستیک توانمندی‎های خاص و بالایی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر علی باقری‌ کنی چهارشنبه در جمع نخبگان و دانشجویان، اظهار کرد: فاصله گرفتن از مبانی دینی سبب ضربه خوردن ما می شود و ما باید در مسیر انقلاب و رهبری حرکت کنیم.

وی گفت: حکومت دینی تقوای سیاسی می خواهد و اگر پیشرفت و توسعه را می‌خواهیم باید انقلاب‌گری و انقلابی بودن در جامعه نهادینه شود.

باقری کنی ادامه داد: یکی از مسائلی که ما را از مرزهای تدین دور می کند حقوق‌های نجومی بوده و مشکلات جامعه ما هم ناشی از همین امر است.

وی گفت: جوانان متدین کشور بدون سرمایه و نیروی متخصص توانستند به پیشرفت و توسعه در زمینه های موشکی و هسته‌ای دست پیدا کنند.

باقری کنی تصریح کرد: برخی جریان‌های داخلی غرب‌گرا فکر می کنند که با فناوری و سرمایه خارجی می‌توانند پیشرفت کنند، در صورتی که با این رفتار و تفکر پیشرفتی حاصل نخواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به برجام گریزی زد و گفت: حق هسته ای را با دست خود از کشور سلب کردیم و این مذاکرات نه تنها سودی برای کشور نداشت بلکه دستاوردهای جوانان متدین را هم از بین برد.

باقری کنی گفت: با وجود اعمال این تحریم ها و محدودیت ها فرزندان انقلابی ایران با تکیه بر دانش بومی دستاوردهای فراوان و ارزشمندی در نانو و دانش هسته ای به دست آوردند که رسیدن به این پیشرفت ها سبب هراس دشمنان شده است.

وی افزود: دشمنان به دنبال فشار آوردن در راستای منصرف ساختن کشور از رسیدن به قله های ترقی و پیشرفت دانش هسته ای هستند و از هیچ کوششی برای رسیدن به این خواسته دریغ نمی کنند.

باقری کنی تصریح کرد: ایران در حوزه موشک های بالستیک توانمندیهای خاص و بالایی دارد و این امر بدون نیروی های متخصص خارجی محقق شده است.

وی در ادامه به مقایسه صنعت خودرو با صنعت موشکی پرداخت و گفت: در صنعت موشکی با تفکر دینی و انقلابی توانستیم پیشرفت کنیم اما علیرغم این که صنعت خودرو از دهه ۴۰ وارد کشور شده هنوز هم به خارج وابسته هستیم.

باقری کنی تأکید کرد: اختلافاتی وجود داشت، جریان انقلابی معتقد بود که باید توانمندی های هسته‌ای کشورمان حفظ شود اما جریان غرب‌گرایانه می گوید برای جلوگیری از تحریم فعالیت‌های هسته‌ای از بین برود.

کد خبر 4477497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha