۲۱ آذر ۱۳۹۷، ۸:۰۳

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور:

دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان تبدیل می شود

دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان تبدیل می شود

قزوین- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور گفت: با گشوده شدن دربهای دانشگاه آزاد به روی تحقیقات و فنآوری در چشم انداز ۱۴۰۴ این دانشگاه را به انتخاب اول داوطلبان تبدیل می کنیم.

محمد مهدی طهرانچی در حاشیه کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا(آسایهل) که باحضور روسای دانشگاه های برتر آسیا، پژوهشگران و نخبگان قاره کهن، چهره های علمی و برجسته کشوری و استانی در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شده است در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: دانشگاه آزاد اسلامی با یک میلیون و ۳۲۰ هزار دانشجو،   ۴۲۰ واحد دانشگاهی، تعداد ۳۰ هزار هیئت علمی رسمی و ۴۰ هزار نفر هیئت همکار از بزرگترین دانشگاههای کشور است.

وی افزود: هر واحد دانشگاهی شاخص های خود را دارد برای نمونه دانشگاه آزاد قزوین با پیشرفت در علوم رباتیک و هوش مصنوعی در میان ۴۲۰ واحد به عنوان یک نمونه علمی موفق در توسعه فناوری جایگاه خاصی دارد.

مدل دانشگاه آزاد اسلامی روسای دانشگاههای اسیایی را متعجب کرده است

طهرانچی تصریح کرد: آنچه در دو دهه اخیر رخ داده ترکیبی از فعالیت های دانشگاههای دولتی و خصوصی درکنار هم بوده که در رشد آمایش سرزمینی و نیز مقالات علمی در رده های بالایی هستیم.

رئیس هیئت امنا و هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی کشور یادآورشد: در حال حاضر دانشگاه ازاد اسلامی رتبه اول برون دادهای علمی را با تایید بنگاههای ارزیاب دارد و در جمعیت دانشجویی هم شاخص است.

طهرانچی گفت: روسای دانشگاههای برتر آسیا پس از حضور در ایران و آشنایی با موفقیت ها و توانمندیهای دانشگاه آزاد از مدل موفق جمهوری اسلامی در این مجموعه دانشگاهی تعجب کرده و اذعان دارند گسترش علم و دانش در این دانشگاه بی نظیر است.

انتخاب اول داوطلبان می شویم

رئیس هیئت موسس و هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: این دانشگاه به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان بازوی قدرتمند علمی نظام است و می تواند در کنار دولت در حل مشکلات و توسعه علمی کشور نقش موثری ایفا کند.

وی در خصوص چشم انداز و برنامه های آینده دانشگاه نیز اظهارداشت: توجه به رسالت‌های اجتماعی دانشگاه و دوره کارشناسی به عنوان پایه ترین بخش آموزش عالی از برنامه‌های اساسی در دوره جدید خواهد بود.

طهرانچی بیان کرد: رویکرد آینده دانشگاه در افق  ۱۴۰۴ با توجه به نگاهی که به پژوهش و تحقیقات داریم این است که می خواهیم انتخاب اول داوطلبان باشیم.

وی اظهارداشت: درب های دانشگاه به روی تحقیق و فناوری و پژوهش کاملا باز است و در همین راستا در عرصه بین الملل نیز گامهای روبه رشد و توسعه برخواهیم داشت.

کنفرانس عمومی سالانه انجمن موسسات آموزش عالی جنوب شرق آسیا(آسایهل) با حضور روسای دانشگاه های برتر آسیا، پژوهشگران و نخبگان قاره کهن، چهره های علمی و برجسته کشوری و استانی به مدت سه روز در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار می شود.

کد خبر 4482801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
      0 0
      حتما انتخاب اول همه میشه! چون واقعا آزاده !