۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۰:۳۴

توسط نشر نگاه؛

کتاب آلکسیویچ درباره بیوه‌های جنگ افغانستان به چاپ چهارم می‌رسد

کتاب آلکسیویچ درباره بیوه‌های جنگ افغانستان به چاپ چهارم می‌رسد

ترجمه کتاب «پسرانی از جنس روی» نوشته سوتلانا آلکسیویچ به زودی توسط نشر نگاه به چاپ چهارم می‌رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «پسرانی از جنس روی» نوشته سوتلانا آلکسیویچ نویسنده برنده جایزه نوبل، که با ترجمه ابوالفضل الله‌دادی توسط نشر نگاه به چاپ رسیده، به زودی توسط این ناشر به چاپ چهارم خواهد رسید.

این کتاب درباره زندگی مادران، خواهران و همسرانی است که مردان‌شان به جنگ شوروی و افغانستان رفتند و ارائه‌گر این تصویر است که بخشی از جنگ روی شانه‌های این زنان سنگینی می‌کند. «پسرانی از جنس روی» هم مانند دیگر آثار این نویسنده، مستندی درباره جنگ است و زندگی روزمره زنانی را که از جنگ دور مانده‌اند، در شهرهایشان به تصویر می‌کشد.

سوتلانا آلکسیویچ نویسنده متولد بلاروس است که در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه نوبل شد و تا به حال چند ترجمه از آثارش در کشورمان عرضه شده است. راویان اصلی کتاب «پسرانی از جنس روی»، افسران، ‌ پرستاران، مادران و بیوه‌های جنگجویانی هستند که از شوروی به افغانستان رفتند و دچار صدمات جسمی، روحی و جانی شدند.

چاپ «پسرانی از جنس روی» موجب رسوایی در بلاروس شد. به همین دلیل چاپ تعدادی از آثار آلکسیویچ در این کشور ممنوع شد. به همین دلیل مهاجرت کرده و ابتدا در فرانسه و سپس در سوئد مقیم شد. این نویسنده درباره جنگ افغانستان و نیروهای آزای بخش مطالبی نوشت که موجب از بین رفتن تصویر اسطوره ای سرباز روسی شد. پیش از آن، تصویر یک قهرمان از این سربازها منتشر شده بود در حالی که آن‌ها به عنوان نیروهای اشغالگر به زنان و کودکان و مردم بی پناه ظلم می‌کردند و در خانه های مردم بی پناه نارنجک پرتاب می‌کردند...

چاپ‌های پیشین ترجمه این کتاب با ۴۲۲ صفحه و شمارگان هزار نسخه چاپ شدند و چاپ چهارمش با طرح جلد جدید عرضه خواهد شد.

کد خبر 4487950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha