۲۹ آذر ۱۳۹۷، ۹:۴۳

گالری گردی در پایتخت؛

«میراث فلز» شیرین می‌شود/نمایش نقاشی‌های اسطوره‌ای کارگردان تئاتر

«میراث فلز» شیرین می‌شود/نمایش نقاشی‌های اسطوره‌ای کارگردان تئاتر

نمایشگاه «میراث فلز» و نمایشگاه نقاشی‌های سیدمحمد مساوات با عنوان «لثه» جمعه ۳۰ آذر در گالری های شیرین و محسن افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، برپایی نمایشگاه های هنری در حوزه تجسمی یکی از فرصت های مناسب بروز و ظهور هنر و خلاقیت هنرمندانی است که سال ها در این عرصه فعالیت می‌کنند و این نمایشگاه ها اغلب، جمعه‌های هر هفته افتتاح می شوند. آخرین روز آذر مصادف با شب یلدا، نمایشگاهی با عنوان «یلدا» در گالری فردا برگزار می شود و در زیر لیست تعدادی از نمایشگاه های هنری را که در روز جمعه ۳۰ آذر افتتاح می‌شوند، می‌خوانید.

گالری دیلمان

نمایشگاه نقاشی های یحیی رویدل با عنوان «خارج از مرز» جمعه ۳۰ آذر افتتاح می شود. رویدل در کارنمای پیش رو در گالری دیلمان مجموعا ۲۸ اثر نقاشی و طراحی خود را در ابعاد مختلف با تکنیک رنگ روغن و با استفاده از تونالیته‌ رنگ‌های خاکستری ارایه کرده و شاهد حضور کرگدن‌هایی مریض و معیوب که نماد رخوت و سنگینی هستند در برخی از آثار وی نیز هستیم. این نمایشگاه از ۳۰ آذر تا ۶ دی در گالری فردا برپا می‌شود و علاقه‌مندان برای دیدن آن می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به گالری فردا واقع در خیابان کریمخان زند، زیر پل کریم‌خان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، پلاک ۲ مراجعه کنند. گالری روزهای پنجشنبه از ساعت ۱۶ تا ۱۸ میزبان بازدیدکنندگان است.

گالری آ

نمایشگاه نقاشی های مرجان صداقتی با عنوان «جولانگاه هیچ» ساعت ۱۶ جمعه ۳۰ آذر در گالری آ افتتاح می شود و تا دوشنبه ۱۰ دی ادامه خواهد داشت. گالری آ در خیابان کریم خان زند، ابتدای شهید عضدی (آبان جنوبی)، کوچه ارشد، شماره هفت واقع است. گالری آ روزهای شنبه تعطیل است.

گالری هفت ثمر

نمایشگاه انفرادی نقاشی شهرزاد میرزاحسابی روز جمعه ۳۰ آذرماه در گالری هفت ثمر به نشانی خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ افتتاح می شود.

گالری شیرین

نمایشگاه انفرادی آثار محمد مدیرزاده با عنوان «میراث فلز» ۳۰ آذر در گالری شیرین واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، کوچه سیزدهم، پلاک ۵ برگزار می شود.

نقاشی های محمد مدیرزاده، فارغ از کلیشه و شعار، گزارشی است از دغدغه‌ها و رنج های او که برآمده از شرایط اجتماعی جهان امروز است. به طور عمده، تصاویر ذهنی او زوال اخلاق، تخریب طبیعت و تاثیرات اقلیمی آن، جنگ‌های تحمیلی مکرر در جهان و قربانی شدن کودکان در کشاکش هرج و مرج ها و بی رحمی نسبت به جانوران را یادآوری می کند.

همچنین در گالری شیرین دو نیز نمایشگاه انفرادی طراحی حمید عجمی با عنوان «نه زن نه جنگ» در همین روز برگزار می شود.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه جریان های معاصر سرامیک ایران به کیوریتوری بهزاد اژدری، زجحانه حسینی، مجید ضیایی و امید قجریان روز جمعه ۳۰ آذرماه در گالری های ممیز، زمستان، پاییز و میرمیران خانه هنرمندان برپا می شود.

گالری دنا

گالری دنا در روز جمعه ۳۰ آذر میزبان نمایشگاه گروهی تصویرسازی با عنوان «حکایت همچنان باقیست» به کیوریتوری نگین احتسابیان می شود. گالری دنا در خیابان سپهبد قرنی، بعد از چهار راه طالقانی، کوچه سوسن، پلاک۴، زنگ ۲ قرار دارد.

گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی حجم مریم کوهستانی با عنوان «پوستی از آن خود» در آخرین روز از آذرماه در گالری سیحون واقع در خیابان وزراء، کوچه چهارم، شماره ۱۱ افتتاح می شود.

گالری اعتماد باغ موزه نگارستان

نمایشگاه انفرادی عکس های آرمین امیریان با عنوان «عرّ» روز جمعه ۳۰ آذرماه در گالری اعتماد باغ موزه نگارستان به نشانی میدان بهارستان، خ دانشسرا، باغ نگارستان گشایش می یابد.

گالری محسن

نمایشگاه نقاشی های سیدمحمد مساوات با عنوان «لثه» روز جمعه ۳۰ آذر در گالری محسن (همکف و منفی یک) واقع در ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک۴۲ افتتاح می شود. محمد مساوات وقتی می‌نویسد به لذت نوشتن می‌اندیشد پیش از آن‌که مفهوم یک به یک کلمات بر لذت نفسِ نگاشتن پیروز شود نیز نقاشی برای او یک لحن است پیش از آن‌که شیوه‌ بیان باشد.

«لثه» عنوان تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی محمد مساوات است که در آن نگاره‌ها در تصادفی از اسطوره‌گرایی تا کودکانگی و واقع‌گرایی تا انتزاع‌گرایی‌اند. او هنرمندی بدیهه‌گو و پرسه‌زنی خرده‌بین در متریال و مدیوم است که گاه خال روایتگری را در تئاتر پیدا می کند و گاهی دیگر در نقاشی. مساوات که پیش‌تر چند نمایشگاه نقاشی برگزار کرده و چندین نمایش را روی صحنه آورده است برایش اما نقاشی، کنشی نقاشانه و نمایش، عملی اجراگرانه است و هریک پایبند به مدیوم خود.

کد خبر 4490237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha