۶ بهمن ۱۳۹۷، ۱۹:۱۷

در راستای توسعه علمی؛

پارک‌های علم‌وفناوری اشتغال فارغ‌التحصیلان را در اولویت قرار دهند

پارک‌های علم‌وفناوری اشتغال فارغ‌التحصیلان را در اولویت قرار دهند

اردبیل - قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: با توجه به ماهیت مراکز علمی و دانش بنیان باید این مراکز در اشتغال و به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان دغدغه‌مند باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی کشمیری عصر شنبه در آئین تودیع و معارفه رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل تصریح کرد: با بها دادن به نخبگان و اعتماد بیشتر به جوانان فارغ‌التحصیلی که دارای طرح‌های پژوهشی مناسبی نیز هستند، می‌توان در راستای توسعه علمی و فناوری به چشم‌اندازهای ترسیم شده دست یافت.

به گفته وی افزایش تعامل دانشگاه‌ها با پارک‌های علم و فناور ضروری بوده تا از ظرفیت علمی و پژوهشی موجود در چنین بسترهای علمی به بهترین شکل ممکن بهره گرفته شود.

قائم مقام معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری یادآور شد: کارآفرینی نیازمند بهره‌مندی از نوآوری بوده و تمامی فعالان در پارک‌های علم و فناور باید در ایده پردازی طرح‌ها که از توجیه مناسب اقتصادی نیز برخوردار هستند، پیشگام باشند.

کشمیری افزایش تعامل با مراکز تحقیقاتی و پژوهش محور را یک ضرورت عنوان کرد و افزود: قرارگیری پارک‌های علم و فناور در مجاورت دانشگاه‌ها یک موقعیت مناسبی را در راستای افزایش ارتباط دانشجویان و ایده پردازان با چنین مراکزی فراهم خواهد کرد و بسیاری از مراکز علمی و فناوری جهان نیز با رعایت این اصول احداث شده‌اند.

وی ادامه داد: با وجود آغاز دیرهنگام فعالیت پارک علم و فناوری استان اردبیل نسبت به استان‌های مشابه وضعیت مناسبی را در پیشبرد برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه شاهد هستیم و امیدواریم با تداوم حمایت‌های مسئولان جهش مناسبی را در اجرایی نمودن فعالیت‌های دانش محور و فعالیت شرکت‌های فناور شاهد باشیم.

کد خبر 4524354

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha