۱۲ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۵۳

معاون سازمان امور اجتماعی کشور:

نشاط اجتماعی و رضایت‌مندی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

نشاط اجتماعی و رضایت‌مندی، آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

معاون سازمان امور اجتماعی کشور گفت: هر قدر نشاط اجتماعی بالاتر رود رضایت‌مندی مردم بالا می‌رود و همین‌طور اعتماد و امید مردم هم افزایش پیدا می‌کند و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور در حاشیه یک‌صد و چهاردهمین جلسه شورای اجتماعی کشور درباره این نشست گفت: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی سیر افزایشی در برخی سال‌های گذشته در کشور داشته و لزوم اینکه اقداماتی ضروری در بعد نشاط اجتماعی و شادی در جامعه برای مردم پیش‌بینی شود، احساس می‌شود و این مهم یکی از دستورات اصلی شورای اجتماعی کشور بود و در این جلسه همه دستگاه‌ها نقطه نظرات خود را ارائه کردند.

عباس قائد رحمت افزود: سازمان اجتماعی طرحی را با محورهای متعدد تهیه کرده و ۲۰ برنامه اساسی را اعلام کرده است. از ویژگی‌های این طرح می‌توان به خانواده‌محور و مدرسه‌محور بودن و محیط آموزشی محور بودن، فرد محور بودن، و سایر ویژگی‌هایی که مد نظر است برای ارتقای نشاط اجتماعی در کشور اشاره کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه آمارها و گزارش‌ها نشان می‌دهد که سطح نشاط اجتماعی در کشور پایین بوده و دستگاه‌ها، مردم و سمن‌ها باید با همه شیوه‌ها و روش‌ها مشارکت کرده و به میدان بیایند تا بتوانیم سطح نشاط اجتماعی را به یاری خدا در آستانه نوروز و در سال بعد بالا ببریم.

معاون توسعه سرمایه اجتماعی سازمان امور اجتماعی کشور افزود: یکی از تصمیماتی که وزیر کشور در جمع‌بندی خود گفتند این بود که یک کارگروه به صورت دائمی برای این موضوع داشته باشیم تا بتوانیم دستور دائمی در خصوص نشاط اجتماعی است را صادر کنیم و به یاری خدا هر قدر نشاط اجتماعی بالاتر رود رضایت‌مندی مردم بالا می‌رود و همین‌طور اعتماد و امید مردم هم افزایش پیدا می‌کند که با این کار آسیب‌های اجتماعی در بعد پیشگیرانه و در بعد درمانی موضوعات اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 4557710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha