۲۶ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵

مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد:

خراسان جنوبی آماده میزبانی از مسافران/برنامه نوروزگاه در ۸۱ نقطه

خراسان جنوبی آماده میزبانی از مسافران/برنامه نوروزگاه در ۸۱ نقطه

بیرجند- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از آمادگی کامل استان برای پذیرایی از مسافران نوروزی خبرداد و گفت: ویژه برنامه نوروزگاه در۸۱ نقطه استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن رمضانی ظهر یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در سال جاری دو جلسه ستاد خدمات سفر در استان برگزار شده است، افزود: کمیته‌های ده گانه ستاد خدمات سفر با ابلاغ استاندار فعال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال در سطح استان ۱۸ موزه فعال وجود دارد، گفت: در طرح نوروزی امسال ۴۰۵ غرفه بازارچه‌های صنایع دستی نیز در سطح استان فعال است.

وی با بیان اینکه در ۸۱ نقطه استان نوروزگاه ها در زمینه معرفی آداب و رسوم مردم استان فعالیت خواهند داشت، عنوان کرد: نوروزگاه های استان از ۲۵ اسفندماه جاری فعالیت خود را آغاز و در طول ایام نوروز در خدمت مسافران و گردشگران به استان خواهند بود.

رمضانی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۵ اقامتگاه بوم گردی فعال در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: این اقامتگاه‌ها باعث می‌شود توزیع مناسبی در مقاصد مختلف انجام و اقتصاد مناطق روستایی رونق یابد.

اقامتی دلچسب در مراکز بومگردی خراسان جنوبی

وی با بیان اینکه ظرفیت اقامتگاه‌های بوم گردی سطح استان هفت هزار نفر است، اظهار داشت: در ایام نوروز امسال ۱۵۰ هزار نفر شب اقامت در استان فراهم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته مدت اقامت در استان به طور متوسط به دو شب رسید که امیدواریم در سال جاری افزایش داشته باشد، افزود: از یک ماه گذشته نظارت بر قیمت‌ها از سوی تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت و معدن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در زمینه استقرار واحدهای اورژانس در سطح استان اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: ۴۵ سیاه چادر نیز در ایام نوروزی در سطح استان فعالیت خواهند داشت.

رمضانی بیان کرد: اپلیکیشن معرفی استان رونمایی شده است لذا مسافران می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۳۱۷۵ فایل را دانلود و از خدمات آن استفاده کنند.

۱۵۰ اثر تاریخی آماده بازدید علاقمندان و گردشگران

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۵۰ اثر تاریخی در ایام نوروز آماده بازدید علاقه مندان و گردشگران است، عنوان کرد: در ایام نوروزی همچنین نمایشگاه‌های موقتی از جمله نمایشگاه تمبر در بیرجند در سطح استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه رباط چاه گنبد در حدفاصل دیهوک به سه راهی فردوس توسط سرمایه گذار به اقامتگاه بوم گردی تبدیل شده است، اظهار داشت: دومین کمپ کویری استان در ۱۵ کیلومتری شهر بشرویه نیز با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه موزه‌های باغ اکبریه نیز در ایام نوروزی بعد از عملیات بهسازی آماده ارائه خدمت به گردشگران خواهد بود، بیان کرد: ارگ کلاه فرنگی همراه با نمایشگاه عکس نیز آماده بازدید مسافرین در ایام نوروزی خواهد بود.

رمضانی با بیان اینکه در ایام نوروز سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر وارد استان شده بود، افزود: یک میلیون و ۸۸۰ هزار نفر نیز در مجموع ۱۵ روز نوروز در واحدهای اقامتی سطح استان اقامت داشته‌اند.

رشد ۲۵ درصدی حضور گردشگران

وی با اشاره به اینکه نرخ رشد گردشگران در سال‌های اخیر بین ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش داشته است، گفت: در سال جاری به دلیل نرخ زیاد تورهای خارجی پیش بینی می‌کنیم رشد مسافرین داخلی به استان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تا ۲۴ فرورین ماه سال جاری شش میلیارد تومان فروش صنایع دستی داشته‌ایم، عنوان کرد: در سال جاری تا پایان مهرماه نیز بیش از چهار میلیارد فروش صنایع دستی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: بازارچه صنایع دستی سرای امینی به دلیل مشکلات اعتباری به ایام نوروز امسال نرسید که امیدواریم با توجه به سفر نوبخت معاون رئیس جمهور به استان و منابعی که به استان اختصاص یافته است بتوانیم بازارچه دائمی را در سرای امینی طی ایام تابستان راه اندازی کنیم.

کد خبر 4570310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha