۱۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۳۹

رضیان در صحن مجلس:

پرداخت خسارت سیل زدگان در اولویت کار دولت باشد

پرداخت خسارت سیل زدگان در اولویت کار دولت باشد

نماینده مردم قائمشهر در مجلس گفت: بحران سیل ناشی از ضعف مدیریت بود بنابراین باید خسارت‌ها را جدی گرفت و پرداخت هزینه خسارات در اولویت کار دولت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه و در جریان بررسی وضعیت مناطق سیل زده، عبدالله رضیان درباره وضعیت استان مازندران، گفت‌: از بردباری مردم سیل زده مازندران به ویژه شهرستان‌های سیمرغ، سوادکو، میان دورود، ساری و نکا تشکر می‌کنم.

وی افزود: سیل مازندران با توجه به بارندگی‌های بسیاری که همیشه شاهد آن بودیم ناشی از ضعف ما و سهل انگاری دستگاه‌های مختلف در طول سال‌های گذشته بود، چرا که رودخانه‌ها ساماندهی نشده‌اند، دیوار سازی صورت نگرفته است و به حریم این رودخانه‌ها تجاوز شده است که این موارد موجب رقم خوردن اتفاقات اخیر بود.

نماینده مردم قائم شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون باید اولویت مجلس شورای اسلامی و دولت ساماندهی رودخانه‌ها باشد، چرا که یقیناً در کوتاه مدت باز هم شاهد این آسیب‌ها خواهیم بود، ادامه داد: در شهر زیرآب سوادکوه در طول سال‌ها شاهد بودیم که به حریم رودخانه تجاوز شد و دیواره سازی لازم انجام نشد و این موضوع موجب شد در ۴ سال گذشته چند خانه در سیل آسیب ببینند. چند باری هم در این خصوص با دولت صحبت‌هایی داشته‌ایم که اتفاقی رخ نداد.

رضیان خاطرنشان کرد: در شهر سیمرغ نیز پل‌های غیراستاندارد موجب بالا آمدن آب شد، شهر کیاکلا در آسیب جدی قرار گرفته بود و تمامی این اتفاقات ناشی از ضعف مدیریت ما بود لذا باید خسارت‌ها را جدی گرفت و پرداخت هزینه خسارات در اولویت قرار گیرد.

وی با تشکر از دستگاه‌هایی همچون سپاه و جمعیت هلال احمر که پای کار آمده‌اند، گفت: اکنون در مازندران در شهر زیرآب بحران‌هایی را شاهد هستیم و زیرساخت‌های مرتبط با دانشگاه‌ها و مدارس دچار مشکل شده‌اند این در حالی است که هنوز خسارت سیل غرب استان مازندران پرداخت نشده است.

کد خبر 4583810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha