۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲

مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی:

طلسم ساخت آشیانه بالگرد امدادی خراسان جنوبی شکست

طلسم ساخت آشیانه بالگرد امدادی خراسان جنوبی شکست

بیرجند- مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی ساخت آشیانه بالگرد امدادی استان در هفته هلال احمر خبر داد و گفت: هشت میلیارد اعتبار اولیه برای پروژه اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استقرار بالگرد هوایی در قالب پروژه احداث پایگاه امدادی شرق سالهاست که در خراسان جنوبی به عنوان یک مصوبه بر روی کاغذ آمده است و مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی اعلام کرده بود: زمین مورد نیاز برای احداث این پروژه تملک شده و تا کنون سه سوله امدادی نیز ساخته شده است.

تکمیل پروژه پایگاه امدادی و ساخت آشیانه نیازمند اعتبارات استانی بود که تا کنون محقق نشده بود.

احداث پایگاه امدادی شرق به جهت موقعیت جغرافیایی استان و فاصله زیاد استان با استان‌های همجوار از نیازهای ضروری استان بوده است که امسال مدیرعامل هلال احمر خراسان جنوبی از آغاز عملیات اجرایی ساخت آشیانه در هفته هلال احمر با اعتبار اختصاص یافته از سوی استانداری خبر داد.

محمد رحیم شهریاری صبح چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال از دوازدهم تا نوزدهم اردیبهشت ماه به هفته هلال احمر نامگذاری شده است.

وی با اشاره به مراسم کلنگ زنی ساخت آشیانه بالگرد با حمایت استانداری و سازمان برنامه و بودجه در هفته هلال احمر، بیان کرد: ساخت این آشیانه در مجموع ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه در بر دارد که تا کنون هشت میلیارد ریال برای فاز اول مجموعه در پایگاه مهر شهر تخصیص یافته است.

وی با اشاره به برگزاری ۲۴ برنامه محوری جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در هفته هلال احمر، افزود: اهدای خون به صورت داوطلبانه، برگزاری کارگروه امداد و نجات و اجرای طرح جمعه، ایمان، ایمنی و سلامت در پایگاه‌های نماز جمعه سراسر استان از جمله این برنامه‌ها است.

وی گفت: طی این هفته کاروان‌های سلامت به تعداد ۳۶۰ نفر به مناطق سیل زده استان اعزام خواهند شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: طی هفته هلال احمر کسانی که به مرکز فیزیوتراپی و توانبخشی هلال مراجعه کنند از ۲۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند شد.

وی بیان داشت: دو سوئیت ویژه با اعتبار سه میلیارد ریال در آبگرم فردوس نیز طی این هفته به بهره برداری خواهد رسید.

شهریاری با بیان اینکه دو کانون جوانان روستایی و طلاب در شهرستان قاین در این هفته افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: دوره توان افزایی در شهرستان زیرکوه نیز برای ۷۰ نفر با رویکرد توان افزایی در هفته هلال احمر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در مجموع ۳۰۷ کانون در حوزه‌های مختلف تحت عنوان کانون‌های هلال احمر در سطح استان فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳ پایگاه امداد و نجات فعال در سطح استان فعال است.

کد خبر 4605204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha