۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۳۰

خدایی به مهر خبر داد

حدنصاب دکتری ۹۸ اصلاح شد/ ارسال پیامک به داوطلبان درباره کارنامه

حدنصاب دکتری ۹۸ اصلاح شد/ ارسال پیامک به داوطلبان درباره کارنامه

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: حد نصاب علمی دکتری از سوی برخی از دانشگاه‌ها اصلاح شد و به همین منظور تا امشب ۱۱ خرداد برای داوطلبان پیامکی مبنی بر معرفی های جدید ارسال می شود.

دکتر ابراهیم خدایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه تهران حدنصاب علمی خود را برای آزمون دکتری تخصصی اصلاح کردند و کف نمره را کاهش دادند. به همین دلیل تعداد افراد بیشتری به مصاحبه معرفی می‌شوند.

وی افزود: برای داوطلبانی وضعیت علمی و کارنامه آنها تغییر می‌کنند تا امشب ۱۱ خرداد ۹۸ پیامکی ارسال می‌شود که معرفی‌های جدید برای مصاحبه در کارنامه آنها مشخص می‌شود.

رئیس سازمان سنجش اظهار داشت: اطلاعیه سازمان سنجش مبنی بر فرآیند اصلاح این کارنامه‌ها تا امشب ۱۱ خردادماه ۹۸ منتشر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۵ هزار نفر از داوطلبان دکتری با تغییر حدنصاب به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

به گزارش مهر، آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها جمعه سوم اسفند ۹۷ برگزار شد.

از تعداد ۱۹۶ هزار و ۶۴۹ نفر ثبت نام کننده در آزمون تعداد ۱۶۳ هزار و ۳۲۱ داوطلب در جلسه آزمون حاضر بودند. از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۵۳۵ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ نفر فرم انتخاب رشته خود را تکمیل کردند.

از تعداد ۱۰۸ هزار و ۸۹۹ داوطلب انتخاب رشته کننده تعداد ۴۷ هزار و ۶۴۸ داوطلب در کدرشته محل‌های انتخابی دارای حد نصاب علمی لازم هستند.

پس از اعلام کارنامه انتخاب رشته، تعداد زیادی از داوطلبان نسبت به حدنصاب علمی اعلام شده از سوی دانشگاه‌ها اعتراض کرده بودند.

ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۸ در دوره‌های روزانه و شبانه دانشگاه‌ها، دانشگاه پیام نور، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی، پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌ها (به جز ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی) تعداد ۱۴ هزار و ۲۷۷ نفر است.

کد خبر 4631062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • امیر IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      8 0
      چرا تراز دانشگاه های مشهد، خوارزمی، مدرس، بهشتی و … به تبعیت از تراز دانشگاه تهران نیومد پایین. اگر عدالتی در پذیرش باشه، قاعدتا تمام دانشگاه ها ترازشون باید به نسبت دانشگاه تهران ترازشون کم می کردن.
    • سحر IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      7 0
      لطفا پیگیری کنید فقط یک دانشگاه پایین اومده و اصلا درست نیست. این یک سیاست اشتباه کلی بوده که بدون اطلاع رسانی قبلی و یکدفعه ترازها رو به شدت بالا بردن و باید همه دانشگاه ها تراز معقولانه رو انتخاب کنن
    • ژنتیک98 IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      7 0
      لطفا پیگیری کنید! رشته ژنتیک مولکولی رو اصلا دانشگاه تهران نداره! و بیشتر اصلاحات اعلام شده مربوط به این دانشگاهه! تغییر تراز هم سلیقه ای شده؟
    • مرتضی IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      10 0
      فقط از طرف دانشگاه تهران اصلاح شد، بقیه دانشگاه ها تغییری نکرده
    • مریم IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      9 0
      میشه بگید چرا یه شبه تصمیم گرفتید امسال این جوری دعوت به مصاحبه کنید، در صورتی که باید قبل ثبت نام آزمون خبر می دادید، حالا بعد اعتراض همه به کل دانشگاه های تهران اعتراض داشتند، چرا فقط دانشگاه تهران؟
    • فرشته IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۱
      8 0
      لطفا پیگیری کنیم تا همه دانشگاه ها ترازشون رو پایین بیارن. مشکل فقط با دانشگاه تهران حل نمیشه
    • صنم IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      8 0
      فقط دانشگاه تهران تراز رو پایین آورده. دانشگاههای شهرستانها اصلا تغییری نکرده. لطفا پیگیر باشین دانشگاههایی مثل تبریز و فردوسی و.... هم تراز رو پایین بیارن
    • رضایی IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      7 1
      خیلی جالبه حد نصاب علمی دانشگاه تهران از تبریز پایینتر امده در صورتی که دانشگاه تهران رتبه بالاتری از تبریز داره. واقعا مسخره است. دانشگاه سطح دو حد نصابش بالاتر از دانشگاه سطح یک شد.
    • رضایی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      9 0
      کاملا مشخصه میخواهند افرادی را به دانشگاه بفرستند که خودشان می خواهند.
    • دانشجوی دکتری IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      7 0
      با توجه به اصلاحات اعمال شده در تهران، کماکان داوطلبان در شهرهاي مهم ديگر از جمله اصفهان، مشهد، تبریز، همدان و یزد، به حق خود نرسيدند. اميدوار خبرگزاري مهر پيگير حق تضييع شده داوطلبان باشد
    • زهرا IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      7 0
      زمانی باید گفت ترازها اصلاح شده که کلیه دانشگاههایی که تراز نجومی گفته بودن ترازشون بیاد پایین. آخه مگه میشه تراز دانشگاه تهران از امیر کبیر پایین تر باشه!!! چرا صنعتی اصفهان هیچ کس اعتراض نمیکنه؟
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      7 0
      سلام و عرض قبولی طاعات و عبادات، سازمان سنجش دیروز حدنصاب دعوت شدگان به دانشگاه ها را در معنای عام و در سطح کل دانشگاه ها قرار بود اعلام کنه، اما...... دیروز این کار را نکرد
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
      7 0
      نکته اینجاست که چرا عدالت را برای همه اجرا نکرد و به همان نسبتی که برای دانشگاه تهران تراز رو کاهش داد برای همه این کار را نکرد.
    • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      8 0
      فقط 4 دانشگاه اصلاح شده! بقیه شهرهای مهم حقشون تضییع شده..لطفا از آقای ابراهیم خدایی جویای مشکل شوید. تکمیل ظرفیت چه میشود؟!؟!
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      6 1
      اگر در رشته ایی ظرفیت روزانه و شبانه ۹۰ نفر هست باید تراز ها طوری اعلام می شد که ۴۰۰ نفر در کل کشور دعوت به مصاحبه بشوند اما به شکل فعلی یک نفر ۱۰ جا دعوت به مصاحبه شده و عملا ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر دعوت شدن
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      5 0
      چرا خبرگزاری مهر سکوت کرده و هیچگونه اطلاع رسانی راجب حق داوطلبان دیگر دانشگاهای کشور انجام نمیدهد
    • سحر IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۳
      2 0
      دوستان اگر ایده ای برای اعتراض به شیوه درست و متمرکز دارین که نتیجه بخش باشه بگین. تا همه حمایت کنن.
    • داوطلب دکتری ۹۸ IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
      2 0
      پس بقیه رشته ها و بقیه دانشگاه ها چی؟!؟
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
      2 0
      با سلام. تراز ریاضی دانشگاه اصفهان هم نسبت به پارسال بالا می باشد به طوری که فقط تا رتبه 185 به مصاحبه دعوت شده اند و ما دیگه فقط امیدمون به خداست.......
    • سحر IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
      1 0
      سلام چرا فقط دانشگاه تهران ترازش رو پایین آوردن این عدالت نیست ما که ترازمون به دانشگاه تهران نمیخوره چی این یک تبعیض است باید اگر ترازی تغییر میکنه برای همه دانشگاه ها به یک نسبت تغییر کنه.
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
      1 0
      چیه همه خبرگزاریها تیتر زدن، بريد ببینید چه قدر این حرف صحت داره، یه جوری ترازا رو بردن بالا که دانشگاهها نصف پارسال هم دعوت نکردن، بعد تراز دانشگاه تهران کم کردن که بگن اصلاح کردن
    • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
      0 0
      چرا دانشگاه بناب تغییری نکرده؟