۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱

در مراسم اختتامیه مسابقات ملی قرآن در کامپالا صورت گرفت؛

تقدیر مفتی اوگاندا از خدمات فرهنگی ایران

تقدیر مفتی اوگاندا از خدمات فرهنگی ایران

برگزیدگان و شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی رادیو بلال و رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا طی مراسم ویژه‌ای در محل سالن اجتماعات شورای عالی مسلمانان کامپالا تقدیر شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، برگزیدگان و شرکت‌کنندگان مسابقات قرآنی رادیو بلال و رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا طی مراسم ویژه‌ای در محل سالن اجتماعات شورای عالی مسلمانان کامپالا تقدیر شدند.

مراسم اختتامیه و اهدا جوایز این مسابقات که در رده‌های حفظ کل، نصف، ثلث، جز و قرائت و … صورت گرفت با حضور مفتی بزرگ اوگاندا شیخ شعبان رمضان موباجه، قزلسفلی رایزن فرهنگی، جمعی از ائمه جمعه و جماعات، شخصیت‌های دینی، فرهنگی با حضور و تلاوت قاری محترم سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حسین چاقمی، گروهی از قرآن دوستان بعد از نماز جمعه هفته گذشته برگزار شد.

در این مراسم مفتی ملی اوگاندا، شیخ شعبان رمضان موباجه در بخشی از سخنان خود از رایزنی فرهنگی کشورمان در اوگاندا به خاطر مشارکت در برگزاری مسابقات قرآنی، حمایت از برنامه‌های فرهنگی و دینی شورای عالی مسلمانان این کشور بویژه برنامه رادیویی «صلح در یک نگاه» رادیو بلال تشکر به عمل آورد و به منظور قدردانی از حضور مستمر رایزن فرهنگی در برنامه‌های مختلف شورای عالی و رادیو بلال یک لوح تقدیر به وی تقدیم کرد.

مفتی ملی اوگاندا در بخشی از سخنان خود از ائمه جمعه و جماعات و نخبگان اسلامی این کشور خواست تا بر اساس تعالیم عالیه اسلام، سیاست گفتمان و ادبیات وحدت، صلح و برادری را اتخاذ نموده و از مطرح کردن سخنان و اظهارات نفرت انگیز که بر خلاف سیره و سنت پیامبر اکرم (ص) بوده، به تروریسم منجر شده و بین جوانان آشفتگی ایجاد می‌کند، پرهیز نمایند.

شیخ شعبان رمضان موباجه در ادامه سخنان خود یک بار دیگر گفت جمهوری اسلامی ایران از طریق رایزنی فرهنگی در زمینه‌های مختلف با شورای عالی مسلمانان اوگاندا صمیمانه همکاری دارد. لذا از طرف ملت مسلمان اوگاندا از دولت جمهوری اسلامی ایران تقدیر و تشکر به عمل می آورم.

قزلسفلی در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن مجید با بیان اینکه همه شرکت کنندگان در این مسابقه برنده شده و هیچ بازنده ای نخواهیم داشت گفت: قرآن مجید سنگ زیرین اسلام، کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب الهی برای تمام نیازهای مادی و معنوی بشریت برنامه داشته و سعادت دنیوی و اخروی انسان را تضمین نموده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف حفظ آیات قرآن عمل به دستورات آن است گفت قرائت، حفظ، تدبر، درک و فهم قرآن مجید مقدمه‌ای برای تحقق فرامین خداوند متعال برای رسیدن به انسان کامل می‌باشد.

رایزن فرهنگی در ادامه گفت: نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با تمام توان خود ضمن حمایت از حافظان، قاریان و مفسران قرآن مجید برای ترفیع سطح علوم قرآنی آنها دوره‌های ویژه ای برگزار خواهد کرد.

قزلسفلی با بیان اینکه قرآن مجید داروی همه بیماری‌ها می‌باشد گفت راه حل انواع مشکلات و بحران‌های دنیا، شناخت قرآن مجید، عمل به آن و تمسک به پیامبر اکرم (ص) و اهل البیت (ع) آن حضرت در همه ابعاد زندگی می‌باشد.

رایزن فرهنگی با اشاره به عواقب سو «علم بدون ایمان» گفت: علم و صنعت عاری از معنویت و نبود بصیرت و بیداری باعث گسترش فتنه‌ها، تجاوز، نا امنی، ستمگری و… برای جامعه بشریت می‌شود.

این مسابقات به مدت بیست روز در سطح مدارس ابتدایی و راهنمایی این کشور در محل استودیو رادیو بلال انجام شده بود. در پایان مراسم پانزده حافظ و قاری به عنوان برندگان مسابقات از مجموع یکصد و بیست شرکت کننده به جوایز ارزنده ای دریافت نمودند

کد خبر 4636865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha