۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۶

نماینده سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس:

شورای برنامه‌ریزی استان سمنان با حضور نماینده دهیاران برگزار شود

شورای برنامه‌ریزی استان سمنان با حضور نماینده دهیاران برگزار شود

مهدی‌شهر - نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس بر ضرورت حضور نماینده دهیاران استان در نشست شورای برنامه‌ریزی تاکید کرد و گفت: می‌توان از ظرفیت دهیاران در بودجه‌نویسی نیز بهره برد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد همتی پیش از ظهر سه شنبه در همایش روز ملی دهیاران سمنان در محل سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی شهید کلاهدوز شهمیرزاد با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت دهیاران در بودجه نویسی نیز بهره برد، تاکید کرد: دهیاران با حضور در نشست شورای برنامه‌ریزی می‌توانند مسائل و مشکلات حوزه روستاها را بیان کنند.

وی افزود: پیشنهاد شده که نماینده دهیاران به عنوان ناظر در شورای برنامه‌ریزی استان حضور یابد که در صورت عدم مغایرت و موانع اداری می‌تواند این امر بسیار مطلوب هم باشد لذا از استانداری می خواهیم به این امر رسیدگی کنند.

ضرورت ارتقا و توسعه روستاها

عضو خانه ملت در دیگر بخش سخنان خود درباره تاثیر گذاری روستاها بر اقتصاد استان سمنان، گفت: روستاها پایه و اساس توسعه کشور هستند و با توجه به شرایط اقتصادی که امروز در آن قرار داریم، روستاها نقش مهم‌تری را ایفا می‌کنند.

همتی با بیان اینکه دهیاران به عنوان محورهای توسعه روستایی، به طور یقین می‌توانند نقش بی‌بدیلی را در امر توسعه و ارتقاء اقتصاد کشور در این شرایط خاص ایفا کنند، تاکید کرد: اعطای تسهیلات مطلوب و ارزان قیمت با محوریت مدیریت دهیاران می‌تواند زمینه توسعه‌های عمرانی، خدماتی، اقتصادی و گردشگری روستاها را ارتقا بخشد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نیز حداکثر توان و تلاش خود را برای حمایت و تقویت روستاها به کار گرفته است که تصویب ارزش افزوده برای روستاها در مجلس دهم یکی از این اقدامات بود.

نماینده سمنان، مهدی شهر و سرخه در مجلس با اشاره به راهکارهای ارتقای توسعه در روستاها با استفاده از ابزارهای مختلف موجود، گفت: مدیریت واحد روستایی در مقوله توسعه روستاها امروز یکی از ضروریات بسیار جدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4661996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha