۶ مرداد ۱۳۹۸، ۲۳:۴۶

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر گرگان:

موزه اختصاصی آثار «حجت الله شکیبا» در گرگان راه اندازی می شود

موزه اختصاصی آثار «حجت الله شکیبا» در گرگان راه اندازی می شود

گرگان- رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان گفت: موزه اختصاصی استاد صاحب سبک نقاشی، حجت الله شکیبا در گرگان راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر ناصر گرزین اظهارکرد: راه اندازی موزه اختصاصی استاد صاحب سبک نقاشی، آقای حجت اله شکیبا طی نودمین جلسه این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه استاد حجت اله شکیبا در محلة باغشاه گرگان به دنیا آمد و پدرش، میرزا محمود عکاس بود و  اولین عکاسی الکتریکی را در شهر گرگان تأسیس کرد، افزود: این جلسه پیرو مکاتبه گروه مردمی مبنی بر ایجاد موزه اختصاصی جهت حفظ و حراست از آثار با ارزش استاد حجت شکیبا در شهر زادگاهش گرگان به منظور جلب همکاری و همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری گرگان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان جهت اختصاص مکانی برای ایجاد این موزه، برگزار شد.

گرزین ادامه داد: در این جلسه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری گرگان آمادگی خود را برای این منظور اعلام کردند و در صورت واگذاری یک بنا و خانه تاریخی توسط میراث فرهنگی به این امر، شهرداری مرمت آن را به عهده خواهد گرفت.

وی خاطر نشان کرد: معاونت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان هم آمادگی خود را برای ساخت این موزه اعلام و پیشنهاد کرد که یکی از سالن های کاخ موزه به این امر اختصاص داده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: در پایان این جلسه مقرر شد سالن کاخ موزه به منظور راه اندازی موزه اختصاصی آثار استاد شکیبا مورد بازدید قرار گرفته و مکاتبات لازم برای درخواست خرید خانه تاریخی توسط گروه مطالبات مردمی پیگیری شود.

کد خبر 4678880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha