۱۶ مرداد ۱۳۹۸، ۰:۰۸

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تقویت آبزی‌پروری در سطح کشور/ اراضی پرورش میگو افزایش می‌یابد

تقویت آبزی‌پروری در سطح کشور/ اراضی پرورش میگو افزایش می‌یابد

بوشهر - معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران از تقویت آبزی‌پروری در کشور خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، اراضی پرورش میگو افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، نبی‌الله خون‌میرزایی عصر سه‌شنبه در بازدید از پروژه‌ها و فعالیت‌های شیلاتی استان بوشهر اظهار داشت: در استان بوشهر شاهد اجرای طرح‌های بسیار خوبی در حوزه شیلات هستیم.

وی با ابراز رضایت از وضعیت توسعه طرح‌های آبزی‌پروری در سطح استان بوشهر خاطرنشان کرد: استان بوشهر بنیانگذار و پرچم دار صنعت میگوی کشور بوده است و همچنان شاهد توسعه این صنعت در استان بوشهر هستیم.

 رئیس سازمان شیلات ایران افزود: استان بوشهر با هم افزایی پژوهشکده میگوی کشور، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل شیلات استان و همت سرمایه گذاران و بهره برداران، افق بسیار روشنی در صنعت میگوی کشور در پیش رو دارد.

محمدتقی منوچهری رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بوشهر نیز با ارایه گزارشی از سازماندهی شیلات بوشهر در تامین اراضی مورد نیاز آبزی‌پروران اظهار داشت: مدیریت شیلات طی دو سال اخیر نقش سازنده‌ای در ارتقای جایگاه این بخش در استان داشته است.

عباسعلی زنده‌بودی مدیر کل شیلات استان بوشهر نیز محدودیت اراضی و حجم زیاد تقاضا برای پرورش آبزیان را از چالش‌های پیش روی شیلات دانست و گفت: بیش از ۳ هزار هکتار طی دوسال آتی به ظرفیت پرورش میگو در استان افزوده می‌شود.

در این سفر، رییس سازمان شیلات ایران نیز ضمن بازدید از بندر صیادی جلالی و تخلیه میگو در این بندر و نیز  بازدید از مرکز تولید مولد میگوی spf  وابسته به پژوهشکده میگوی کشور، در جلسه مشترک شیلات و پژوهشکده نیز شرکت کرد.

کد خبر 4686816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha