۵ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳

در شیراز؛

هجدهمین جشنواره ملی «جبرییل امین» برگزار می شود

هجدهمین جشنواره ملی «جبرییل امین» برگزار می شود

شیراز- مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان از برگزاری هجدهمین جشنواره ملی «جبرییل امین» به مناسبت تجلیل از ۲۴۳ حافظ کل قرآن کریم در شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علیرضا شاهسونی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های این رویداد کلان قرآنی پرداخت و گفت: هجدهمین سال پیاپی است که جشنواره ملی جبرییل امین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه موسسه بیت الاحزان هر سال این مراسم را برگزار می کند، افزود: کسانی که موفق به حفظ کل قرآن کریم در طول یکسال شدند در این رویداد ملی مورد تجلیل قرار می گیرند.

حافظان کل قرآن ۳ کشور در جمع برگزیدگان

شاهسونی با اعلام اینکه در این دوره از کشورهای ایران، عراق، کشمیر، پاکستان و افغانستان حافظان کل قرآن تجلیل می شوند، گفت: نیمی از این افراد در شعب موسسه به حفظ کل قرآن نایل شدند و نیم دیگر هم در مراکز شبانه روزی حفظ یکساله قرآن، آموزش دیدند.

وی از حضور مسئولان کشوری در آیین تجلیل از ۲۴۳ حافظ کل قرآن کریم خبر داد و افزود:‌ سعیدرضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مهمان این مراسم به همراه نماینده ولی فقیه و امام جمعه شیراز است.

مدیر موسسه بیت الاحزان در ادامه به تشریح برنامه روز برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: ابتدا مهمانان به صورت نمادین از دروازه قرآن شیراز وارد شده سپس دسته جمعی از بارگاه شاهچراغ(ع) و آرامگاه حافظ به عنوان شاخص ترین حافظ قرآن کریم زیارت می کنند.

وی تعداد حافظان قرآن کریم موسسه یادشده را تاکنون ۲۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیت الاحزان در سراسر ایران دارای ۱۸۰ شعبه روزانه و ۱۲ مرکز حفظ شبانه روزی است  که حوزه علمیه استهبان هم توسط این موسسه به صورت قرآن محور اداره می شود.

شاهسونی ادامه داد: در سال های اخیر در مراکز از کشورهای همسایه تعداد زیادی قرآن آموز از عراق، کشمیر، افغانستان و پاکستان در آموزش می بینند.

راه اندازی ۳ مرکز تابستانی در قالب طرح رحله در عراق

به گفته مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان، ۳ مرکز تابستانی در قالب طرح رحله امسال توسط این موسسه در عراق راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: در تکزاس آمریکا یک خانواده آمریکایی به واسطه موسسه کلاس های قرآنی برگزار می کنند، در حالیکه امسال افزون بر این از کشور کویت قرآن آموز داشتیم.

حجت الاسلام شاهسونی در راستای ایده «فارس قطب قرآنی کشور» در حالیکه شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) مطرح شده، گفت: در این مسیر برنامه هایی داشتیم و از آنجاکه فارس از دیرباز مهد علوم قرآنی بوده است و دروازه قرآن و حافظ نماد آن است موسسه گام هایی برداشته است و در جذب توریسم مذهبی وارد عمل شده ایم.

وی در خصوص برگزیدگان جشنواره ملی جبرییل امین هم یادآور شد:‌حدود ۱۳ نفر از ۲۴۳ برگزده این دوره از حافظان قرآن کریم خارجی هستند.

شاهسونی با اعلام اینکه از استان فارس ۸۷ حافظ قرآن مورد تقدیر قرار می گیرند، افزود: استان خوزستان با ۴۷ برگزیده، کرمان با ۲۰ مقام برتر و خراسان رضوی با ۱۴ حافظ قرآن در صدر فهرست این آیین قرار دارند.

به گفته مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان، جوان ترین حافظ قرآن هجدهمین جشنواره ملی جبرییل امین، مریم رضایی است که ۱۱ سال سن دارد و مسن ترین نیز فردی از شهرستان کازرون با ۵۹ سال سن است.

وی این نوید را هم داد که توسط موسسه بیت الاحزان، در افق ۱۴۰۰، مراکز شبانه روزی آموزش قرآن کریم در کشور عراق راه اندازی می شود.

شاهسونی در عین حال، تصریح کرد: از کشور لبنان در سال های گذشته قرآن آموز داشتیم و در حال رایزنی برای جذب علاقه مندان از کشور سوریه می باشیم.

مدیر موسسه قرآنی بیت الاحزان نیاز به نیروی کادر را برای تربیت مورد اشاره قرار داد و افزود: ‌تلاش می کنیم نیروهای تربیت شده ای را به جامعه راهی کنیم که مبلغ قرآنی موثر باشند.

فعالیت قرآنی در زندان عادل آباد متوقف شد

وی در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر فعالیت قرآنی این موسسه در زندان، گفت:‌ در سال های گذشته مرکز حفظ تخصصی قرآن کریم را در زندان عادل آباد شیراز داشتیم که اثرات مثبتی به جای گذاشت و حتی در مواردی موجب شد فردی که تا ژای چوبه دار هم رفته بود مورد عفو قرار گیرد، اما با تغییرات مدیریتی این زندان، متاسفانه این فعالیت ادامه نیافت، زیرا اولویت مسئول آن فعالیت های قرآنی نبود.

شاهسونی با این حال، اعلام کرد: با توجه به اینکه رئیس قوه قضاییه دارای ایده های تازه ایست تلاش می کنیم با رایزنی ها ایجاد مراکز تخصصی قرآن آموزی در زندانها را به شکل کلان تری در سراسر ایران اجرا کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، هجدهمین جشنواره ملی جبرییل امین روز پنجشنبه ۷ شهریورماه ساعت ۸.۳۰ در تالار حافظ برگزار می شود.

کد خبر 4703507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha