۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۰۶

«زن در دنیای معاصر» فتانه محمدی در نگارخانه شمیس

«زن در دنیای معاصر» فتانه محمدی در نگارخانه شمیس

نمایشگاه «زن در دنیای معاصر» شامل مجموعه‌ آثار فتانه محمدی از ۱۲ مهر در نگارخانه شمیس برپا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مجموعه‌ای از چیدمان و نقاشی فتانه محمدی با عنوان «زن در دنیای معاصر» از ۱۲ مهر در نگارخانه شمیس به نمایش گذاشته شد. این نمایشگاه تا ۱۸ مهرماه میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی خواهد بود.

در استیتمنت نمایشگاه «زن در دنیای معاصر» چنین آمده است:

«آثار پیش رو، محصول کنکاش‌هایی نقاشانه در فضایی آبستره، بر روی مفهوم زن و زنانگی است. این فرایند، بعدتر، با بهره‌گیری از عناصری همچون آینه، شیشه و چیزهایی دیگر از این دست و با مطالعه بر روی آثار هنرمندان پاپ و مینیمال، فارغ از متریال‌های سنتی نقاشی در فضایی بازتر ادامه یافت. در این فرایند تلاش کردم از ارجاعات مرسوم به جنسیت فاصله بگیرم. از این رو، شیشه و آینه را به‌مثابه‌ی متریال‌هایی دارای خاصیت ارجاع ضمنی به کار گرفتم. برای من، زن و آینه دارای شباهتی معنایی بودند. سعی من بر آن بود که پیچیدگی اعمال زنان را، که ناشی از تفکرات ساده و درعین‌حال پیچیده‌ی آنان است، در بازی‌های رنگی و انعکاسیِ فرم‌های ساده‌، در دو فضای باز و بسته، نمایش دهم.»

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «زن در دنیای معاصر» می‌توانند از ساعت ۱۶ الی ۲۰ هر روز به غیر از روزهای دوشنبه، به گالری شمیس واقع در بلوار اندرزگو، کوچه دانیالی، پلاک ۸ مراجعه کنند.

کد خبر 4737194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha