۱۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان خبر داد:

گسترش همکاری اوقاف با دانشگاه باهنر کرمان در طرح های پژوهشی

گسترش همکاری اوقاف با دانشگاه باهنر کرمان در طرح های پژوهشی

کرمان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان از گسترش همکاری اوقاف با دانشگاه باهنر کرمان در طرح های پژوهشی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی جلالی پیش از ظهر یکشنبه در دیدار معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر با وی اظهار کرد: با توجه به مسئولیت شرعی و قانونی اوقاف، اصلی ترین جهت گیری و وظیفه اوقاف اجرای نیت واقفان است.

وی با بیان اینکه سازمان اوقاف توسعه فعالیت های سرمایه گذاری و اجرای طرح های اشتغالزایی و تولید با استفاده از ظرفیت موقوفات را با همکاری شرکت های دانش بنیان شروع کرده است، افزود: در حوزه فناوری، فعالیت‌های دانش بنیان، وقف‌های جدید و حل مسائل اجتماعی اقداماتی در دستور کاراین سازمان قرار گرفته که در استان کرمان نیز چند طرح سرمایه گذاری در این حوزه  در دست تدوین است که به زودی به مرحله اجرایی می رسد.

 حجت الاسلام جلالی بر ارتباط نزدیک بین اوقاف و دانشگاه در اجرای کارهای پژوهشی تاکید کرد و گفت: فراهم سازی بستر مناسب اجرای فعالیت های پژوهشی خود یک کار عام المنفعه و کمک به جامعه است.

وی با اشاره به اینکه رسالت اوقاف بر عمل امینانه به نیات واقفین خیراندیش و منابع ما در جهت اجرای نیت وقف است، بیان داشت: نیاز داریم امروز موقوفات جدید مرتبط با نیازهای روز جامعه  شکل گیرد.

مدیر کل اوقاف کرمان تصریح کرد: رویکرد سازمان اوقاف به سمت طرح های دانش بنیان با استفاده از ظرفیت موقوفات با هدف تولید اشتغال و ارزش افزوده است و ما از هر گونه طرح قابل توجیه و متناسب با برنامه های اقتصاد مقاومتی حمایت می کنیم و آمادگی داریم از ظرفیت موقوفات مرتبط استان کرمان در توسعه طرح های پیشنهادی استفاده کنیم.

نظام آبادی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنرکرمان هم در این دیدار با ابراز خرسندی از رویکرد جدید و نگاه علمی سازمان اوقاف این اقدام نیک را زمینه ساز تحول جدید در ارتباط بین وقف و علم فن آوری ذکر کرد و گفت: بهترین جایگاهی را که امروزه وقف می تواند در آن ورود پیدا کند توسعه کسب و کار است.

وی تصریح کرد: با تحول مسیر وقف از حالت سنتی به سمت موقوفات مرتبط با نیازهای روز جامعه می توان در راستای برنامه های اقتصاد مقاومتی و دغدغه های روز کشور گام برداشت و امروزه دانشگاه نیازدارد از این ظرفیت عظیم برای پیشبرد و توسعه فعالیت های علمی و دانش بنیان کشور استفاده کند.

کد خبر 4738328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha