۱۱ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۱۷

از سوی فرهنگستان علوم پزشکی؛

همایش آموزش پزشکی در افق ۱۴۴۴ برگزار می شود

همایش آموزش پزشکی در افق ۱۴۴۴ برگزار می شود

فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، همسو با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی همایش آموزش پزشکی در افق ۱۴۴۴ را برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه آموزش پزشکی فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، سه شنبه ۲۱ آبان ماه سال جاری، همایش آموزش پزشکی در افق ۱۴۴۴ را همسو با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و برنامه های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی برگزار می کند.

این همایش در نظر دارد با گردهم آوردن صاحبنظران، دانشگاهیان، سیاستگذاران و مدیران سازمان های ذی ربط به تبیین مفاهیم آموزش پزشکی، بیان کلیات و مفاهیم در افق گام دوم انقلاب اسلامی و الزامات تحقق چشم اندازهای آموزش پزشکی پرداخته و فرصت مناسبی برای تبادل اطلاعات و سایر موضوعات مرتبط با محورهای کنگره را فراهم سازد.

همایش مذکور با هدف ارتقای پاسخگویی نظام سلامت به نیازهای جامعه از مجرای تامین منابع انسانی مورد نیاز برای ۴ دهه آتی برگزار می شود و دارای امتیاز بازآموزی برای اعضای هیئت علمی و کلیه مشمولان آموزش مداوم است.

این همایش با سخنرانی دکتر سید علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی آغاز به کار می کند. دکتر باقر لاریجانی رئیس گروه آموزش پزشکی فرهنگستان علوم پزشکی و دکتر نیکزاد عیسی زاده معاون آموزشی و پژوهشی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها از دیگر سخنرانان این همایش هستند.

پانل کلیات و مفاهیم در افق گام دوم انقلاب اسلامی به منظور تبیین جایگاه بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در اسناد فرادستی نظام آموزش عالی سلامت، مرجعیت علمی در افق ۱۴۴۴؛ مفاهیم و کلیدواژه های راهبردی و نسل های نوین سازمان های دانش محور در این همایش برگزار می شود.

در پانل دوم؛ الزامات تحقق چشم اندازهای آموزش پزشکی در افق ۱۴۴۴ شامل نظام های برنامه ریزی آینده نگارانه در آموزش پزشکی، تبیین نقشه راه توسعه رشته مقاطع دانشگاهی، برآورد منابع انسانی حوزه سلامت محور توسعه آموزش پزشکی بررسی می شود.

کد خبر 4761068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha