۱۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۳۴

امام جمعه خورموج:

فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در مدارس دشتی تقویت شده است

فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در مدارس دشتی تقویت شده است

امام جمعه خورموج گفت: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در مدارس دشتی تقویت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عبدالحسین مصلح صبح یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتی با اشاره به موضوع فرهنگ و نقش آن در زندگی افراد اظهار داشت: رویکرد ما مسئولین فرهنگی باید متناسب با نامگذاری شعار سال باشد.

وی افزود: اگر باورهای اعتقادی مردم تقویت شود خیلی از مشکلات حل می شود.

مصلح ادامه داد: علی رغم تاکیدات دین و بزرگان ما متاسفانه سرانه مطالعه  در کشور پایین است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر اقدامات خوبی در حوزه کتاب و کتاب و خوانی در سطح شهرستان صورت گرفته است، خاطر نشان کرد: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در مدارس دشتی تقویت شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری دشتی با بیان اینکه کتابخانه مساجد شهرستان تقویت شود، گفت: در هفته کتاب نمایشگاه کتاب در شهر خورموج گشایش می یابد.

حیدر منصوری از عملکرد شهرداری خورموج در خصوص پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی تقدیر کرد و افزود: در هفته کتاب بیش از ۵۰ برنامه در سطح شهرستان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه ادارات برای برگزاری هر چه بهتر این برنامه ها در این هفته مشارکت داشته باشند، خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت ائمه جماعت در راستای مسائل فرهنگی استفاده شود.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دشتی نیز گفت: امروز دانایی و آگاهی بزرگ‌ترین سرمایه هر کشوری است  و یک جامعه فرهیخته افراد حاضر در آن به کتاب و کتاب خوانی اهمیت می دهند و آن را جزو اولویت های خود قرار می دهند.

حمید زارعی افزود: از چهار سال گذشته که برنامه ریزی کوتاه و بلند مدتی در حوزه کتاب خوانی داشتیم توفیقات خوبی بدست آمد و گام بعدی ایجاد مهارت مطالعه و نهادینه کردن تفکر انتقادی در جامعه است.

وی اضافه کرد: برگزاری زنگ مطالعه، جشنواره قهرمان کتاب، رونمایی و نقد و بررسی کتاب مولفین دشتی، نمایشگاه کتاب، تور کتاب گردی و میز خدمت فرماندار در کتابخانه از مهمترین برنامه هفته کتاب است.

زارعی خاطرنشان کرد: علی رغم این که شهر بادوله و روستاهای پرجمعیت دشتی فاقد کتاب خانه هستند اما میانگین عضویت مردم در کتابخانه های عمومی از میانگین کشوری بالاتر است.

کد خبر 4767907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha