۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۳۸

با حضور آیت الله نوری همدانی؛

چهره‌های برجسته در عرصه تبلیغ دین تجلیل می‌شوند

چهره‌های برجسته در عرصه تبلیغ دین تجلیل می‌شوند

قم -رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به تجلیل از تعدادی چهره برجسته در عرصه تبلیغ دین در قم، گفت: این مراسم با حضور آیت الله نوری همدانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی نجفی قدسی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت به مناسبت سی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی برنامه‌ای با همکاری مجمع عالی حکمت با حضور آیت الله العظمی جوادی آملی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری مراسمی طی روزهای چهارشنبه ۲۹ و پنجشنبه ۳۰ آبان‌ماه در بیت علامه طباطبایی، افزود: برنامه روز چهارشنبه با محوریت انجمن اصول با حضور آیت الله العظمی سبحانی و برنامه پنجشنبه شب با محوریت انجمن تبلیغ حوزه با حضور حضور آیت الله العظمی نوری همدانی برگزار می‌شود.

رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به تجلیل از تعدادی چهره برجسته در عرصه تبلیغ دین در روز پنج‌شنبه، تصریح کرد: از آیت الله سید رسول هاشم محلاتی به دلیل تألیفات متعدد در علوم اسلامی و تاریخ اسلام و همچنین تصحیح کتب حدیثی، حجت الاسلام پورمحمدی امام جمعه مراغه و آیت الله میرباقری عضو مجلس خبرگان به واسطه سوابق بسیاری که در عرصه تبلیغات دینی داشته‌اند، تجلیل به عمل می‌آید.

وی ادامه داد: از حجت الاسلام خسروشاهی که در عرصه بین المللی و حضور در سمینارهای مختلف دینی فعالیت شایسته‌ای داشته‌اند و همچنین آثار مکتوب علامه طباطبایی را جمع‌آوری کرده و به احیای آثار ایشان پرداخته‌اند نیز تجلیل به عمل می‌آید.

نجفی قدسی اضافه کرد: در نظر داشتیم که از مرحوم حجت الاسلام صالحی خوانساری که از جامعه وعاظ بودند نیز تجلیل به عمل آوریم که به دلیل فوت ایشان از خانواده ایشان تجلیل می‌شود.

وی گفت: در تلاشیم تا شخصیت علامه طباطبایی برای جامعه به ویژه جامعه فرهیخته به عنوان الگوی تمام عیار مطرح شود.

رئیس دارالقرآن علامه طباطبایی با اشاره به سیر صعودی در زمینه معرفت شناسی با فعالیت‌های علامه طباطبایی، افزود: علامه طباطبایی بیشتر در بعد تفسیر به ویژه در باب تفسیر المیزان مطرح شده است اما در نظر داریم علامه را در علوم دیگر نیز نمایان سازیم.

وی با اشاره به برداشت‌های اصولی علامه در المیزان با ارائه مقالاتی در این زمینه، افزود: در نظر داریم که شخصیت علامه طباطبایی به عنوان الگوی تمام عیار در جامعه مطرح شود زیرا جامعه با مشاهده شخصیتی همچون علامه طباطبایی که در دوره خود در زمینه معنویت و دین در اوج قرار داشت و شاگردان بسیاری را پرورش داد، درس‌های بسیاری را می‌گیرد.

کد خبر 4775357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha