۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۱

ویژه پاییز ۹۸

انتشار شماره دوم «کوبه» با پرونده «معماری و انقلاب»

انتشار شماره دوم «کوبه» با پرونده «معماری و انقلاب»

دومین شماره گاهنامه «کوبه» با پرونده‌ای ویژه درباره «معماری و انقلاب» منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین شماره از گاهنامه مستقل معماری و هنر «کوبه» با موضوع «معماری و انقلاب» منتشر شد. سیده‌شیرین حجازی، از اعضای تحریریه گاهنامه کوبه، در بخشی از متنی که برای معرفی این شماره نوشته آورده است: آنچه کوبه قصد دارد در پروندۀ «معماری و انقلاب»، به آن بپردازد بررسی روند تأثیرپذیری مستقیم معماری و شهر و مفاهیم همبستۀ آن‌ها از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران است.

در ادامه این معرفی آمده است: در این پرونده، «احمد افلاکیان» متن معماری را در ساختار گفتمانی رویداد انقلاب بازخوانی کرده، «علی جاودانی» منطق حاکم بر نظریات انقلاب و معماری را با استفاده از استعارۀ صحنۀ نمایش بررسی نموده، «سعید خاقانی» دربارۀ کوشش معماری پس از انقلاب اسلامی را برای یافتن هویت و شخصیتی از آن خود به تصویر کشیده است، سیده شیرین حجازی، نقش نگاه‌های ایدئولوژیک به معماری را در مصداق مصلای تهران جستجو کرده‌ است، «سارا کریمی» به طرح چند پرسش دربارۀ نسبت فلسفی میان انقلاب و معماری و چگونگی ایجاد تغییر در معماری پرداخته، «نسرین لاریجانی» دیوارنگاره‌های شهری را مبنای جستجو در روند تغییرات نگاه قدرت به نقش شهروندان قرار داده و «علی پوررجبی» به گفتگو با «سیدرضا هاشمی» معاون پیشین وزیر راه در جمهوری اسلامی ایران نشسته است.

«کوبه»، نشریه‌ای مستقل است که به موضوعات هنر و معماری می‌پردازد و به صورت گاهنامه منتشر می‌شود. علاقه‌مندان برای تهیه این مجله الکترونیکی می‌توانند به سایت یا کانال تلگرام کوبه مراجعه کنند.

کد خبر 4786406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha