۲۳ دی ۱۳۹۸، ۱۵:۳۷

مسئول بسیج رسانه استان قزوین:

هدف جشنواره ابوذر تولید محتوا برای گفتمان سازی رسانه ای است

هدف جشنواره ابوذر تولید محتوا برای گفتمان سازی رسانه ای است

قزوین- مسئول بسیج رسانه استان قزوین گفت: مهمترین هدف جشنواره ابوذر، توسعه، تعمیق، نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی و تولید محتوا توسط رسانه ها و حساس کردن مسئولان برای حل مشکلات است.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین اختتامیه چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان قزوین روز دوشنبه با حضور آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، سعید انبارلویی مدیرکل صدا و سیمای استان، اسماعیلی مدیرکل ارشاد، سرهنگ برین معاون اجرایی سپاه، محمد شفیعی فرماندار و جمعی از مسئولان استان، خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها، خبرگزاری‌ها و مطبوعات محلی در سالن اجتماعات نظام مهندسی قزوین برگزار شد.

محمد کشاورز در این مراسم گفت: شهادت سردار قاسم سلیمانی فرمانده شجاع و فداکار سپاه اسلام و جبهه مقاومت، سردار دل‌ها و حادثه غم انگیز سانحه هوایی را تسلیت گفته و یاد همه شهدا بویژه ۱۰ شهید والامقام رسانه استان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: بصیرت و آگاهی مؤلفه ای قدرتمند و ابزاری محکم است که همه تیغ‌های دشمنان در مقابل آن کند می‌شود و بصیرت همان روشن بینی است که امکان تشخیص حق و باطل را می‌دهد و کسانی که دارای بصیرت هستند همواره جریان حق را می‌شناسند و از آن دفاع می‌کنند.

کشاورزی یادآور شد: جشنواره ابوذر به دنبال این است که که خبرنگارانی بسان ابوذر را به جامعه معرفی کند که هم خود بصیر و هم روشنگر و آگاهی بخش جامعه هستند و به گفته رهبر انقلاب: بیدار کردن جامعه از خواب غفلت و تلاش برای تحقق عدالت و ستاندن حق مظلوم از ظالم مهمترین وظیفه یک سرانه آگاه و بصیر است.

وی بیان کرد: دفتر جشنواره ابوذر در سال چهارم در استان قزوین از ۱۹ مهرماه با رونمایی از پوستر و ارسال آئین نامه جشنواره به تمامی رسانه‌ها و نیز انتشار شرایط شرکت در فضای مجازی آغاز شد و پس از یک دوره تمدید در بیستم آذرماه جمع آوری آثار صورت گرفت.

کشاورز گفت: در این دوره ۵۰۵ اثر توسط ۱۰۰ شرکت کننده از ۳۵ رسانه به دبیرخانه رسید که ۳۹۰ اثر مورد داوری قرار گرفت.

رئیس بسیج رسانه استان قزوین یادآور شد: در میان آثار رسیده ۹۳ اثر در موضوعات اجتماعی، ۴۱ اثر در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی، ۳۹ اثر در دفاع مقدس و جبهه مقاومت، ۳۸ اثر در خدمات اجتماعی و محرومیت زدایی، ۳۸ اثر در رونق تولید، ۳۷ اثر در محور اقتصاد مقاومتی، ۳۷ اثر د بخش بصیرت و دشمن شناسی، ۲۹ اثر با موضوع چهل سالگی بسیج، ۱۲ اثر دستاوردهای انقلاب، ۸ اثر در موضوع مسائل صنفی خبرنگاری و ۱۸ اثر در بخش ویژه گام دوم انقلاب به دبیرخانه ارسال شد.

وی اظهار داشت: همچنین در بخش‌های شش گانه جشنواره بیشتر آثار در بخش تیتر با ۱۲۴ اثر، گزارش ۸۷ اثر، چند رسانه‌ای ۷۷ اثر، عکس ۴۱ اثر، یادداشت و مقاله با ۳۲ اثر و خبر ۲۹ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید.

کشاورز گفت: مهمترین هدف ما در برگزاری این جشنواره ایجاد فضای رقابتی بین اصحاب رسانه نیست بلکه توسعه، تعمیق، نهادینه سازی گفتمان انقلاب اسلامی، تولید محتوای مورد انتظار جشنواره، توسط رسانه‌ها، ایجاد فرصت نقش آفرینی برای اصحاب رسانه دغدغه مند و حساس کردن مسئولان برای حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی و جریان سازی رسانه‌ای برای ارائه راهکارها است.

وی در ادامه از همه دستگاه‌های مشارکت کننده و همکاری نهادها در برگزاری جشنواره تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه ۲۴ اثر منتخب جشنواره معرفی و از صاحبان آنها تجلیل شد.
 

کد خبر 4824643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha