۱۴ فروردین ۱۳۹۹، ۱۳:۴۱

قنبری در گفتگو با مهر:

تولید بر اساس نیاز جهانی افزایش یابد/بانک‌ها به تولید توجه ندارند

تولید بر اساس نیاز جهانی افزایش یابد/بانک‌ها به تولید توجه ندارند

عضوشورای مرکزی مردمسالاری گفت: حوزه‌های مختلف تولید را با توجه به نیازهای جهانی افزایش دهیم تا بتوانیم از عوائد آن کشور را اداره کنیم.

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفتگو با مهر در رابطه با اولویت‌های سال ۹۹ گفت: سلامت مهمترین مسئله‌ای است که در سال جدید باید مورد توجه همه نهادها اعم از دولت و سایر قوای کشور باشد.

وی افزود: در حال حاضر همه امکانات باید برای تأمین سلامت مردم بسیج شود تا خطر ویروس کرونا به زودی دفع شود و از تلفات بیشتر جلوگیری شود، بنابراین دولت باید مسئله سلامت را در صدر برنامه‌های خود قرار دهد.

وی همچنین گفت: دولت باید دو چیز را به صورت رایگان در اختیار مردم بگذارد؛ یکی مسئله درمان است و دومی هم آموزش است که نباید برای هیچ ایرانی هزینه داشته باشد.

نماینده سابق مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت باید به تولید هم توجه ویژه داشته باشد گفت: باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات کشور در راستای رونق تولید استفاده شود تا بتوانیم یک اقتصاد پویا و توانمندی در داخل شور داشته باشیم، اگر چه این موضوع هم مستلزم تأمین سلامت مردم است.

وی افزود: در شرایطی که عملاً قادر به فروش نفت نیستیم و حتی در ماه‌های اخیر تولید و استخراج آن هم دیگر صرفه اقتصادی ندارد، باید به این سمت برویم که در حوزه‌های مختلف تولید را با توجه به نیازهای جهانی افزایش دهیم تا بتوانیم از عوائد آن کشور را اداره کنیم.

قنبری تاکید کرد: تولید زمانی می‌تواند در تأمین هزینه‌های کشور مؤثر باشد که به مرحله صادرات برسد و این مستلزم شناسایی ظرفیت‌های داخلی و نیازهای جامعه جهانی است.

وی در ادامه گفت: دولت و مجلس و همه نهادها باید موانع رونق تولید را حذف کنند و مقررات تسهیل گری را وضع کنند تا این بخش بتواند به درستی کار کند و به مرحله مورد انتظار برسد.

این فعال اصلاح طلب در پایان گفت: صنایع کشور با برخی کارشکنی‌ها و بی مهری‌ها مواجه هستند و بخش‌های مختلف از جمله بانک‌ها به تولید توجه ندارند، در حالی که رونق تولید مستلزم همکاری بخش‌های تسهیل گر از جمله بانک‌ها است.

کد خبر 4887889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha