۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲

خسرویار در گفتگو با سایت فدراسیون جهانی؛

کوراش ایران قدرت دوم دنیاست/ در بخش بانوان باید جدی تر کار کنیم

کوراش ایران قدرت دوم دنیاست/ در بخش بانوان باید جدی تر کار کنیم

دبیرکل انجمن کوراش ایران گفت: این رشته در ایران فعالیت گسترده ای دارد و به عنوان قدرت دوم در جهان شناخته می شود. با این وجود نیاز داریم که در بخش بانوان با نگاه جدی تری کار را پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، کورش خسرویار که با سایت فدراسیون جهانی گفته کرده است در مورد فعالیت این رشته در ایران گفت: کوراش از بدو راه اندازی در ایران طی سالهای ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۹ تحت عنوان انجمن زیر نظر فدراسیون جودو فعالیت می‌کرد. از سال ۲۰۱۹ به جهت استقلال بیشتر فعالیت خود را زیر نظر فدراسیون ووشو پیگیری می‌کند. این انجمن به ریاست محمدرضا نصیرنژاد تحت حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از بودجه سالیانه و کمک‌های مردمی برای انجام امور جاری خود بهره می‌برد.

وی در مورد سابقه خود در ورزش هم گفت: اهل شهرستان بجنورد از استان خراسان شمالی ام، ۳۲ سال قبل ورزش را با رشته جودو آغاز کرده و به عناوینی چون قهرمانی جوانان و دانشجویان کشور دست پیدا کردم. خیلی زود ورزش قهرمانی را کنار گذاشته و به مربیگری روی آوردم. پس ۱۰ سال فعالیت در بخش آموزش رده‌های سنی پایه و تربیت شاگردان نخبه در این بخش به مقوله داوری علاقمند شدم. داور بین المللی جودو هستم. با ورود کوراش به ایران در سال ۲۰۰۲ با این رشته ادامه داده و همان سال برای آخرین بار به عنوان ورزشکار در جام پوریای ولی مبارزه کردم. پس از آن وارد سیستم داوری این رشته شدم و اکنون داور سه ستاره و عضو کمیسیون داوری فدراسیون جهانی کوراش هستم. در شرایط فعلی بجنورد یک پایگاه اصلی برای جودو و کوراش ایران است که قهرمانان بزرگی را به دنیا معرفی کرده‌ایم.

دبیرکل انجمن کوراش ایران به فعالیت‌های این انجمن در ایران اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال ۲۰۲۰ با تهیه یک تقویم عملیاتی آغاز شد که بازسازی کمپ تیم‌های ملی و تبدیل آن به یک مرکز آموزش بین المللی در شهرستان بجنورد در دستور کار قرار گرفت. با پیگیری‌های انجام شده برنامه مسابقات فدراسیون جهانی را در همین ایران تدوین کردیم تا با ثبت نام آنلاین ورزشکاران بتوانند در مسابقات شرکت کنند. البته مهمترین کار تدوین کتابی برای آموزش‌های فنی و تکنیک‌های کوراش را در دست اقدام داریم. ضمن اینکه برنامه‌های کلاس آموزش داوری و مربیگری را نیز پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: تیم ملی کوراش جمهوری اسلامی ایران در آخرین دوره رقابتهای جهانی و مسابقات کره جنوبی با چهار شرکت کننده چهار مدال نقره کسب کردیم. اکنون کوراش ایران، قدرت دوم جهان است و ضمن تلاش برای حفظ این جایگاه، رسیدن به سکوی نخست است. البته که نگاه جدی به بخش بانوان داریم و باید عقب ماندگی در این بخش را با تمهیدات جدید جبران کنیم.

خسرویار در پایان گفت: مبارزه «عبدالله تنگریف» یکی از بزرگان کوراش ازبکستان برابر جوان جویای نامی از قزاقستان سخت‌ترین مبارزه‌ای بود که داوری کردم، تکنیک‌های زیبایی در این مبارزه سخت از سوی دو ورزشکار اجرا شد که در نهایت به دلیل اجرای یک تکنیک زیبا از سوی جوان قزاقستانی، خیلی از تماشاگران را غالفگیر کرد و پیروز از میدان خارج شد. این یکی از آخرین مبارزات «تنگریف» در دوران پرافتخار ورزش قهرمانی اش بود که حس خوبی بعد از مبارزه نداشتم.

کد خبر 4921678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha