۱۶ خرداد ۱۳۹۹، ۹:۲۲

محمدبیگی در گفتگو با مهر:

نمایندگان نباید از شفافیت فرار کنند

نمایندگان نباید از شفافیت فرار کنند

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: نمایندگان نباید از شفافیت فرار کنند و مجلس یازدهم به دنبال تقویت اعتماد بین نمایندگان و مردم است.

فاطمه محمدبیگی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اعلام وصول طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی، گفت: بنده جز امضاءکنندگان این طرح بودم و معتقدم که همه امور نمایندگان مجلس باید شفاف باشد.

وی افزود: مجلس در اتاق شیشه‌ای قرار دارد و همه اقدامات نمایندگان از سوی مردم، رسانه‌ها و دوربین‌ها ضبط و ثبت می‌شود و بر این اساس نمایندگان نباید از شفافیت فرار کنند.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت برخی از نمایندگان مجلس دهم با شفافیت آرا، گفت: ضرب المثلی وجود دارد مبنی بر اینکه کسی که پاک است نباید از محاسبه عملکردش باکی داشته باشد بر این اساس مجلس یازدهم شفافیت آرای نمایندگان را در اولویت خود قرار داد.

محمدبیگی تصریح کرد: ما از ابتدا گفته بودیم به دنبال تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و مدیریت جهادی هستیم و بر این اساس از محاسبه و شفافیت آرا گریزی نداریم و باید شفافیت آرا وجود داشته باشد.

وی تاکید کرد: البته برخی از مسائل چون مسائل نظامی و امنیتی جز رازهای مملکت است و نباید به صورت علنی مطرح شود چرا که کشورهای دیگر نباید در جریان جزئیات مسائل نظامی و امنیتی ما قرار بگیرند اما در دیگر موارد مذاکرات و آرای نمایندگان مجلس باید علنی باشد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه یکی از دلایلی که باعث شد طرح شفافیت در مجلس در اولویت قرار گیرد ایجاد اعتماد بین نمایندگان و مردم است، گفت: متأسفانه در مجلس دهم شاهد کاهش اعتماد مردم به نمایندگان بودیم که نمایندگان مجلس یازدهم به دنبال آن هستند که دیوار بی اعتماد بین مردم و نمایندگان شکسته شود.

کد خبر 4940317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha