۲۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۹

در سال ۹۸ صورت گرفت؛

پرداخت ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای فناور مرکزی

پرداخت ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای فناور مرکزی

اراک- معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی گفت: سال گذشته بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به واحدهای فناور و دانش‌بنیان استان مرکزی پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کریم الدینی اظهار کرد :۶۰ واحد دانش‌بنیان و فناور این استان با حمایت‌های این نهاد تسهیلات ارزان‌قیمت دریافت کردند که علاوه بر حفظ اشتغال موجود، شمار قابل توجهی اشتغال جدید نیز در این واحدها ایجاد شده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات به واحدهای فناور و دانش بنیان استان مرکزی امسال نیز ادامه دارد و منابع این مهم نیز در اسرع وقت جذب می‌شود و واحدهای فناوری که نیاز به پرداخت تسهیلات دارند، می‌توانند با ارائه طرح اقتصادی خود از این امتیاز برخوردار شوند.

به گفته معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان مرکزی، واحدهای فناور و دانش بنیان این استان سال گذشته درخشش چشمگیری داشتند به‌طوری که بیش از ۲ و نیم میلیون دلار انواع کالا از این واحدها به نقاط مختلف جهان صادر شده است.

کریم الدینی بیان کرد: تا پایان سال ۹۷ مجموع واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان مرکزی ۱۱۶ مورد بود، اما سال ۹۸ در سایه حمایت‌های پارک علم و فناوری ۷۵ واحد دانش‌بنیان و فناور به زنجیره قبل افزوده شده است.

وی با بیان اینکه استان مرکزی از نظر واحدهای فناور و دانش‌بنیان رتبه هشتم کشور را دارد، گفت: ۱۸ واحد دانش‌بنیان استان در مجموعه پارک علم و فناوری استان مستقر است و بقیه در شهرک‌ها و نواحی مختلف استان فعالیت می‌کنند.

کریم الدینی افزود: حمایت‌های پارک علم و فناوری استان مرکزی از واحدهای فناور به‌صورت بسته‌های آموزشی، معافیت‌های مالیاتی، عوارض گمرکی بر اساس ماده ۹ قانون حمایت از مجموعه‌های دانش بنیان، آزمایشگاهی، کارگاه‌های شبکه‌سازی و پرداخت تسهیلات ویژه با نرخ بهره اندک انجام می‌شود.

کد خبر 4951824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha