۳۱ خرداد ۱۳۹۹، ۲۱:۱۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل عنوان کرد

احتمال افزایش بیماران کرونا در اردبیل/ کرونا همچنان کشنده است

احتمال افزایش بیماران کرونا در اردبیل/ کرونا همچنان کشنده است

اردبیل- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: متأسفانه تعداد مراجعین افزایش یافته و احتمال می‌دهیم در روزهای آینده تعداد بستری‌ها نیز بیشتر شود.

دکتر محمد رضا رضایی بنا در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: به تصور برخی مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا کاهش یافته، باید به آنان گفت کرونا همچنان کشنده است و در حال حاضر وضعیت ۳۰ نفر وخیم گزارش شده و در بخش ICU بستری هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در استان شناسایی شده و یک نفر فوتی داشته‌ایم و در حال حاضر از این آمار مبتلایان گزارش تعداد ۵ نفر در اردبیل، ۴ نفر در پارس آباد و ۴ نفر نیز در مشکین شهر بوده که در بیمارستان فاطمی و بیمارستان تروما اردبیل بستری هستند، البته دلیل کاهش فوتی‌ها را می‌توان کاهش در مبتلایان و ارتقا مراقبت‌های پزشکی و درمانی دانست.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری بودن ۱۰۱ نفر در بیمارستان‌ها خبر داد و گفت: آمار کرونا طی دو هفته گذشته در نوسان بوده و با در نظر گرفتن آمار بستری شدگان می‌توان به غیر نزولی بودن این بیماری در استان اشاره کرد.

رضایی بنا با اظهار نگرانی از افزایش تعداد مراجعین سرپایی به بیمارستان‌ها، تصریح کرد: با سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و عدم توجه به فاصله گذاری اجتماعی وضعیت وخیم خواهد شد و احتمال می‌دهیم در روزهای آینده تعداد بستری‌ها نیز افزایش یابد، لذا استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده به جد توصیه می‌شود.

وی با بیان این‌که در صورت افزایش مبتلایان مجبور به استفاده مجدد از مراکزی خواهیم بود که قبلاً تعطیل شده بود، تاکید کرد: مردم از مسافرت‌های غیرضروری خودداری و از برگزاری میهمانی ها پرهیز کنند تا موجب ورود این بیماری منحوس به خانواده نشوند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با تاکید بر ضرورت رعایت موارد بهداشتی در مراکز پرتجمع و عمومی نظیر اتوبوس و تاکسی، اظهار کرد: متأسفانه در بین شرکت کنندگان در مجالس ترحیم و عروسی‌ها موارد ابتلاء به بیماری بیشتر گزارش می‌شود که توصیه می‌کنیم مردم به خاطر سلامتی و حفظ جان خود در رعایت فاصله گذاری اجتماعی اهتمام ورزند.

کد خبر 4953516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
      0 0
      جناب رییس باتوجه به اختیارات امروز که اقای رئیس جمهور به شما اعطا کردند میتوانید برگزار کننده مراسم ختم و یا عروسی را طبق قانون ماده 688قانون مجازات که بهداشت عمومی را به خطر می‌اندازندمجازات کنید