۳ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۷

سلیمی در تذکر شفاهی:

دولت در برابر قطعنامه شورای حکام اقدام قاطع کند

دولت در برابر قطعنامه شورای حکام اقدام قاطع کند

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار ما این است که دولت در واکنش به صدور قطعنامه شورای حکام اقدام قاطع انجام دهد اما صرفاً در این مدت حرف زده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی تذکری شفاهی اظهار داشت: سؤال ما این است که چرا دولت در واکنش به قطعنامه شورای حکام علیه ایران هیچ اقدام قاطعی انجام نداد و صرفاً حرف زد؛ انتظار ما این است که دولت اقدام قاطع انجام دهد.

وی ادامه داد: مگر «برجام» و «اینستکس» برای دولت درس عبرت نشده که درباره این قطعنامه شورای حکام همچنان سکوت می‌کند!

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقای رئیس‌جمهور! شما در زمان تبلیغات انتخاباتی خود می‌گفتید که علت افزایش نرخ ارز، عدم مشورت و خودشیفتگی مسئولان است؛ پس الان بگویید که علت افزایش بی‌رویه قیمت ارز چیست؟

سلیمی ضمن انتقاد از افزایش شدید لوازم خانگی و خودرو گفت: در شرایطی که بازار نوسان زیادی دارد چرا همچنان  وزارت صمت با سرپرست اداره می‌شود؟ انتظار ما این است که رئیس‌جمهور هر چه سریعتر وزیر پیشنهادی صمت را به مجلس معرفی کند.

وی ادامه داد: متأسفانه شاهد هستیم که دولت در برخی از موارد تماشاچی شده به گونه‌ای که با دست کردن در جیب کارگران و برداشت پول از حساب شستا، مربی خارجی گرفته‌اند درحالی‌که شستا سازمان خصوصی‌ نیست و نباید دست به چنین اقدامی بزند. جای تأسف دارد که میلیاردها تومان از جیب کارگران برای پرداخت حقوق مربیان ناموفق خارجی برداشته شده است.

این نماینده مجلس بیان کرد: قرار بر این بود که وزارت امور خارجه هر ۶ ماه یکبار اقدامات خود در خصوص برجام را به مجلس گزارش دهد که آخرین گزارش در سال ۹۷ ارائه شد و مجلس باید این موضوع را پیگیری کند.

سلیمی گفت: عدم اجرای کارت سوخت ۱۴۰هزار میلیارد تومان خسارت در پی داشته و انتظار ما این است که وزیر نفت در این باره پاسخگو باشد.

همچنین علی نیکزاد که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: طبق قانون وزارت صمت می‌تواند تا ۹۰ روز با سرپرست اداره شود.

وی بیان کرد: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، رئیس‌جمهور و وزرا باید مرداد ماه برای ارائه گزارش در مجلس حضور یابند که در هیئت رئیسه به دنبال تعیین سازوکاری جهت اجرایی شدن این ماده از آئین‌نامه داخلی هستیم.

کد خبر 4956488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha