۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۷

مدیرعامل شرکت گاز کردستان:

عملیات گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی در سال جاری اجرایی می‌شود

عملیات گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی در سال جاری اجرایی می‌شود

سنندج - مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان گفت: با برنامه ریزی برای گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی در سال جاری در کردستان جهش تولید محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان کردستان، احمد فعله گری در شانزدهمین جلسه استانی کارگروه گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی کردستان، با تاکید بر ایجاد صنعت سبز با گازرسانی به صنایع، اظهار داشت: امروز بحث آلایندگی در صنعت برای جامعه بسیار مهم است که با محقق شدن اهداف گاز رسانی به صنایع می‌توان شاخص‌های زیست محیطی را ارتقا بخشید.

وی رونق صنعت را نشانه توسعه هر استان عنوان کرد و افزود: با نگاه مثبت شرکت ملی گاز و برنامه ریزی های صورت گرفته خوشبختانه در استان کردستان به دو هزار و ۳۸۶ صنعت جز و عمده، نیروگاه سیکل ترکیبی تولید برق در سنندج و ۵۲ جایگاه CNG گازرسانی صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان ادامه داد: در سه سال گذشته یک هزار و ۱۱۳ واحد صنعتی که از سوخت مایع استفاده می‌کردند و مشمول قانون مصوبه شورای اقتصاد و براساس فهرست اعلام شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بودند، شناسایی شده که در مجموع سالانه مصرف کننده ۴۸ میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی بودند.

فعله گری یادآور شد: جمع کل واحدهای گازدار شده صنعتی براساس مصوبه شورای اقتصاد تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۵۴۰ واحد صنعتی است که با اجرای ۳۵۰ کیلومتر شبکه گازرسانی صورت گرفته و گاز طبیعی سالانه به جای ۳۷ میلیون لیتر سوخت مایع، جایگزین شده است.

وی بیان کرد: در شروع سال جدید و با تمام محدودیت‌ها ناشی از شیوع ویروس کرونا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با تلاش کارکنان و پیمانکاران اجرایی تا پایان اردیبهشت ماه تعداد ۱۶ واحد صنعتی گازدار شده اند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: با توجه به فرمان مقام معظم رهبری در نامگذاری سال ۹۹ به نام سال جهش تولید، گازرسانی به ۱۳۳ واحد صنعتی تصویب شده است که با تحقق این هدف گام‌های اساسی برای تحقق جهش تولید برداشته می‌شود و سالانه در مصرف هفت میلیون لیتر سوخت‌های مایع صرفه جویی می‌شود.

کد خبر 4960081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha