۲۳ تیر ۱۳۹۹، ۸:۵۷

معاون تعلیم و تربیت دارالقرآن الکریم:

توسعه تربیت قرآنی اساس فعالیت‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم است

توسعه تربیت قرآنی اساس فعالیت‌های سازمان دارالقرآن‌الکریم است

اردبیل- معاون تعلیم و تربیت دارالقرآن کریم توسعه تربیت قرآنی در جامعه را اساس فعالیت‌های این سازمان عنوان و بر ضرورت ورود آموزه‌های قرآنی به سبک زندگی مردم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام موسی جامعی شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی نهضت تربیت قرآنی نورالثقلین که در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی اردبیل برگزار شد، تربیت قرآنی همراه با آموزش را دارای تأثیر گذاری بالایی در ترویج ارزش‌های دینی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه تربیت قرآنی در جامعه اساس فعالیت‌های این سازمان بوده و ضروری است آموزه‌های قرآنی به سبک زندگی مردم وارد شود.

وی فعالیت‌های قرآنی در کشور را مطلوب اما ناکافی دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت‌های قرآنی در کشور، گسترده و متنوع است اما کافی نبوده و به حد مطلوب نرسیده و خروجی مدنظر به حد مناسب عاید نشده که لازم است با همت همگانی در راستای تربیت قرآنی تلاش شود.

معاون تعلیم و تربیت سازمان دارالقرآن الکریم، تربیت را مهم‌تر از آموزش در بحث قرآن عنوان کرد و افزود: آموزش و تربیت باید دو ساحت جدا از هم باشد و برای تربیت قرآنی بیشتر از آموزش برنامه ریزی کرده و سبک زندگی مردم را به سمت تعالیم دینی هدایت کنیم در این خصوص کارکرد تربیتی قرآن بایستی مورد توجه قرار گیرد و تنها به مقدس بودن قرآن و استفاده در مجالس ترحیم و یا جلسات و همایش‌ها اکتفا نکنیم بلکه باید قرآن  را وارد متن زندگی مردم کنیم.

حجت‌الاسلام جامعی به اجرای طرح سراسری نورالثقلین اشاره و مهم‌ترین هدف این طرح را توسعه تربیت قرآنی عنوان کرد و افزود: طرح نورالثقلین برنامه تربیتی قرآنی سازمان دارالقرآن است که قصد داریم متناسب با زیست بوم هر استان، قرآن را به‌عنوان کتاب هدایت وارد زندگی مردم نمائیم، این کار نیازمند همکاری دستگاه‌های اجرایی است که با هم افزایی، تلاش مستمر و برنامه ریزی جامع، خانواده و فرزندان را به‌عنوان جامعه هدف قرار داده و با این ایده تربیتی، آموزه‌های قرآنی را در جامعه گسترش دهیم.

وی توسعه جلسات خانگی قرآن را راهکاری مؤثر در تعمیق بخشی به فعالیت‌های قرآنی عنوان کرد و افزود: ما در سازمان دارالقرآن در چشم اندازی ۱۰ ساله بنا داریم، جلسات خانگی قرآن را از ۳۰ هزار جلسه به ۲۰۰ هزار جلسه ارتقا دهیم چرا که هر یک نفر حاضر در محفل قرآنی نماینده یک خانواده ایرانی است که می‌تواند در تبلیغ آموزش‌های فراگرفته در جلسات خانگی، شبکه گسترده ای تشکیل داده و عامل توسعه آموزه‌های قرآنی در سطح وسیعی از جامعه باشد.

در ابتدای این نشست، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، از ظرفیت بالای استان اردبیل در بحث قرآنی خبر داد و اظهار داشت: استان اردبیل از قابلیت‌ها و استعدادهای ناب قرآنی برخوردار است که این امر نیازمند راهبری از سوی مرکز و همت مسئولین قرآنی است که با خط دهی مناسب و حمایت مستمر، در شکوفایی این استعدادها و تربیت نیروهای خلاق ما را همراهی کنند.

وی بر ضرورت وجود هیأت اندیشه ورز در تدوین سند راهبردی تربیت قرآنی، تاکید کرد و افزود: سازمان تبلیغات اسلامی برنامه‌های خوبی در سال‌های گذشته شروع کرده لذا نقاط قوت که قبلاً تعریف و اجرا شده، بایستی تداوم و استمرار داشته و بر گستردگی آن افزوده شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان، توجه به تربیت و آموزش قرآن را از پایه‌های اصلی فعالیت مساجد عنوان کرد و افزود: قرآن باید محور فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی کشور باشد و طبق رویکرد جدید سازمان، نیازها باید به دقت پایش شده و در بستر مساجد به اجرای مدون و برنامه ریزی شده بپردازیم.

کد خبر 4972557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha