۲۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵

رایزن فرهنگی ایران در آتن خبر داد؛

نشست مقدماتی گفت‌وگوهای بینادینی ایران و یونان برگزار می‌شود

نشست مقدماتی گفت‌وگوهای بینادینی ایران و یونان برگزار می‌شود

علی محمد حلمی در دیدار دبیرکل امور ادیان وزارت آموزش و امور ادیان یونان از برگزاری نشست مقدماتی گفت‌وگوهای بینادینی بین دو کشور به صورت وبینار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد حلمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان با حضور در وزارت آموزش و امور ادیان یونان با جورج کالئیجیس، مشاور وزیر و دبیرکل امور ادیان این وزارتخانه دیدار و در مورد نحوه توسعه روابط فرهنگی و علمی تبادل نظر کرد.

حلمی با اشاره به روابط خوب وزارت آموزش و امور ادیان با رایزنی فرهنگی ایران در یونان و رشد این روابط طی چهار سال گذشته، گفت: طی این مدت کارهای مشترک و همکاری‌های خوبی داشتیم که مهمترین این همکاری‌ها، برگزاری مجدد گفت‌وگوهای بینادینی ایران و یونان و استمرار روابط دوستانه اندیشمندان مسلمان ایرانی و مسیحیان ارتدوکس یونانی بوده است.

رایزن فرهنگی کشورمان در آتن همچنین، افزود: برگزاری مجدد این گفت‌وگوها که برای سال‌هایی متوقف شده بود، بیانگر تلاش‌ها و تمایل دو طرف بر توسعه روابط دو کشور در زمینه‌های علمی و فرهنگی است و من امیدوارم روابط دو کشور نیز در تمام زمینه‌ها توسعه یابد.

حلمی با اشاره به وضعیت کرونایی و تعویق برگزاری دور بعدی گفت‌وگوهای بینادینی دو کشور ایران و یونان که قرار بود در نیمه دوم خردادماه سال جاری ۱۳۹۹ در تهران برگزار شود، گفت: نشست مقدماتی این دور از گفت‌وگوها به صورت وبینار با توافق طرفین به زودی برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت امضای تفاهمنامه همکاری‌های علمی، دانشگاهی و بخصوص گفت‌وگوهای بینادینی و اعطای بورس تحصیلی و فرصت مطالعاتی به پژوهشگران دو کشور توضیح داد: امیدواریم این تفاهمنامه که در چند ماه گذشته مورد بررسی و موافقت نهایی دو طرف ایرانی و یونانی یعنی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت آموزش و امور ادیان و کلیسای ارتدوکس یونان رسیده است به زودی به امضاء برسد و به مرحله اجرا گذاشته شود.

جورج کلیئیجیس نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از توسعه روابط و همکاری‌های علمی و فرهنگی دو کشور ایران و یونان گفت: نقش گفت‌وگوهای بینادینی و همکاری‌های رهبران دینی دو کشور بسیار مهم است و تلاش‌های صورت گرفته در سه سال گذشته برای استمرار این گفت‌وگوها بسیار قابل تحسین و ارزشمند است.

دبیرکل وزارت آموزش و ادیان یونان اضافه کرد: همانگونه که در سال گذشته با نظر مثبت جناب وزیر و جناب اسقف اعظم کلیسای ارتدوکس یونان محتوای تفاهمنامه همکاری‌های مشترک پیگیری و نهایی شد، اینک با توجه به تغییر دولت تلاش خواهیم کرد با جناب وزیر در این باره صحبت کنیم و پس از رایزنی با وی در خصوص امضای تفاهمنامه اقدامات لازم را انجام دهیم. 

کد خبر 4977637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha