رئیس جمهور الجزایر خبر داد؛

پیشنهاد الجزایری- تونسی برای حل بحران لیبی

پیشنهاد الجزایری- تونسی برای حل بحران لیبی

رئیس جمهور الجزایر ضمن اعلام پیشنهاد مشترک کشورش و تونس برای حل بحران لیبی نسبت به تداوم دخالتهای خارجی در این کشور هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «عبدالمجید تبون» رئیس جمهور الجزایر خواستار حل و فصل سیاسی بحران لیبی شد.

وی با اعلام این خبر افزود: راه حل سیاسی تنها راهکار توقف درگیریها و خشونتها در لیبی است و گروههای لیبیایی باید به پای میز مذاکره بیایند.

تبون با اشاره به تلاش برخی قبایل لیبی برای حمل سلاح گفت: این اقدام بسیار خطرناک است و لیبی را به سمت و سویی سوق می دهد که شبیه وضعیت سومالی خواهد شد.

رئیس جمهور الجزایر همچنین از یک پیشنهاد الجزایری- تونسی برای حل بحران لیبی خبر داد. وی گفت: اگر بحران لیبی تداوم یابد این بحران به مناقشه میان ابرقدرتها تبدیل خواهد شد.

وی اعلام کرد: ما بر این باور هستیم که ملت لیبی قادر است بحران را حل و فصل کند و ما نسبت به دخالتهای خارجی در این کشور هشدار می دهیم.

پیش از این «صبری بوقادوم» وزیر خارجه الجزایر اعلام کرده بود: الجزایر حدود هزار کیلومتر مرز مشترک با لیبی دارد و بسیاری از خانواده ها در دو طرف مرز زندگی می کنند و تشخیص میان الجزایری ها و لیبیایی ها در این منطقه دشوار است. ما آماده میانجیگری- اگر شرایطش مساعد باشد- هستیم؛ اما باید آتش بس برقرار شود و دخالت خارجی در امور لیبی رخ ندهد و به ممنوعیت ارسال سلاح به لیبی احترام گذاشته شود.

کد خبر 4978355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha