در واکنش به اظهارات السیسی؛

جنبش حماس حمایت مصر از توافق ابوظبی- تل آویو را محکوم کرد

جنبش حماس حمایت مصر از توافق ابوظبی- تل آویو را محکوم کرد

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس حمایت دولت مصر از توافق عادی سازی روابط میان امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس ضمن انتقاد از پشتیبانی مصر از توافق عادی سازی روابط میان ابوظبی- تل آویو، رهبران جهان عرب را به تقلا برای جلب حمایت قدرتهای خارجی جهت تضمین بقایشان بر مسند قدرت محکوم کرد.

وی در گفتگو با شبکه تلویزیونی تی آر تی ترکیه این توافق را «بی اعتنایی به مسیر تاریخ و نقض اجماع عربی- اسلامی دانست».

هنیه در این باره گفت: «ما از هیچگونه توافق میان مصر و اسرائیل حمایت نمی‌کنیم، و با هرگونه حمایت از توافق عادی سازی [روابط] با اسرائیل موافق نیستیم. ما مخالف حمایت سیاسی (مصر) از این توافق هستیم».

بنا به اظهارات رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، این توافق «بی اعتنایی به مسیر تاریخ و نقض اجماع عربی- اسلامی و همچون خنجر زدن از پشت به مردم فلسطین است».

هنیه همچنین از دولت امارات متحده عربی خواست تا از این توافق کناره گیری کرده و به تعهدات خود نسبت به حقوق مردم فلسطین بازگردد.

گفتنی است که بیش از یکهفته پیش، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از انعقاد توافق عادی سازی روابط میان اسرائیل و امارات متحده عربی خبر داد. در پی اعلام این خبر، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر با استقبال از توافق مزبور گفت که وی «تلاش افرادی را که بانی این توافق برای دستیابی به شکوفایی و ثبات در منطقه است، گرامی می دارد».

کد خبر 5006609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha