۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۰۲

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی خبر داد:

افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبارات کاداستر اراضی ملی خراسان رضوی

افزایش ۵۰۰ درصدی اعتبارات کاداستر اراضی ملی خراسان رضوی

مشهد ـ مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی گفت: اعتبارات کاداستر اراضی ملی خراسان رضوی در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۵۰۰ درصدی به ۱۵۰ میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا صحرائی گفت:  اعتبارات کاداستر اراضی ملی خراسان رضوی در سال جاری نسبت به سال گذشته با رشد ۵۰۰ درصدی  به ۱۵۰ میلیارد ریال رسید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی اظهار کرد: در سال جاری اخذ سند مالکیت تک برگی سه میلیون هکتار از اراضی ملی استان هدف گذاری شده که در شش ماهه اول سال جاری با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برای ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی استان سند مالکیت صادر شده است.

وی افزود: بیش از هشت میلیون هکتار از مساحت استان اراضی منابع طبیعی است که تاکنون برای حدود دو میلیون هکتار از آن سند مالکیت صادر شده و پیش بینی می‌شود تا دو سال آینده کل اراضی ملی و موات استان دارای سند کاداستر شود.

صحرائی گفت: در اجرای قانون حد نگار، نقشه های استاندارد با مختصات جهانی تولید می‌شود و علاوه بر آن مختصات یکپارچه ملی تحت عنوان شمیم که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طراحی و اجرا شده است، روی این نقشه ها بارگذاری می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تصریح کرد: صدور اسناد در قالب طرح کاداستر به این معناست که از صدور سند معارض در اراضی ملی جلوگیری شده و هیچ فرد دیگری امکان دریافت سند مالکیت را نخواهد داشت و این اقدام بزرگترین گام برای حفاظت از اراضی ملی، تثبیت مالکیت دولت و کاهش دعاوی است.

همچنین سید رضا ابوترابی اظهار کرد: تهیه نقشه کاداستر ۷۰ درصد استان برعهده منابع طبیعی و مابقی برعهده سایر دستگاههای دولتی به خصوص سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل راه و شهرسازی استان است.

معاون حفاظت امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان رضوی در تشریح مصادیق اراضی ملی بیان کرد: یک میلیون هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان به صورت جنگل طبیعی و جنگل دست کاشت و مابقی شامل مراتع بیشه های طبیعی و بیابان است.

کد خبر 5024602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha