۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۰۷

با هدف کاهش جمعیت کیفری؛

مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان افتتاح شد

مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان افتتاح شد

شاهرود- فعالیت مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان سمنان با هدف کاهش جمعیت کیفری و آسیب‌های اجتماعی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی دادگستری سمنان، اجرای طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان در استان سمنان با استفاده از پابند الکترونیکی برای یک زندانی از زندان شاهرود آزاد شد، فعالیت مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در استان با هدف کاهش جمعیت کیفری و آسیب‌های اجتماعی آغاز شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان در آئین افتتاح مرکز مراقبت‌های الکترونیکی زندانیان در سمنان ابراز داشت: طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی در راستای سیاست‌های قوه قضائیه مبنی بر زندان‌زدایی اجرا شده است.

محمد شریف ابراهیمی تصریح کرد: طرح استفاده از پابندهای الکترونیکی شامل افراد مرتکب جرایم خطرناک یا جرایم درجه یک نمی‌شود.

وی اضافه کرد: زندانیان دارای پابند الکترونیکی، از زندان خارج می‌شوند و مجاز به تردد در محدوده تعیین شده به وسیله قاضی پرونده هستند و اگر محکوم تدابیر و دستورات قضائی را رعایت نکند، در اجرای حکم او تجدید نظر می‌شود.

پابند الکترونیکی جایگزین حبس

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان نیز در این آئین گفت: پابندهای الکترونیکی از طریق سازمان زندان‌ها به استان سمنان اختصاص داده شده و با شناسایی زندانیان واجد شرایط، از امروز پابندهای الکترونیکی نصب و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امید کهربایی اظهار داشت: با تشخیص مراجع قضائی از پابندهای الکترونیک به عنوان مجازات جایگزین حبس استفاده خواهد شد و مرجع قضائی حوزه مجاز حضور فرد را تعیین می‌کند.

وی با بیان اینکه مطابق آئین‌نامه، این پابندها برای افراد دارای جرایم سنگین استفاده نمی‌شود گفت: محکومانی که به حبس‌های زیر یکسال محکوم می‌شوند، به جای گذراندن دوره محکومیت در زندان، با پابند الکترونیک دوره محکومیت را می‌گذراند و حتی این طرح برای متهمان تحت قرار نیز اجرا خواهد شد.

سرپرست اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان سمنان با بیان اینکه مانیتورینگ این طرح در مرکز استان است، گفت: به دلیل شکل قرارگیری پابند به هیچ عنوان توسط دیگران قابل مشاهده نیست، افراد می‌توانند در جامعه حضور داشته باشند و به صورت الکترونیکی مورد نظارت قرار بگیرند.‌

کد خبر 5067636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha