۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۰:۱۳

در ۳ روز آینده؛

استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از روز سه شنبه

استقرار هوای پایدار در گیلان/ نفوذ سامانه بارشی از روز سه شنبه

رشت- مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به استقرار هوای پایدار در استان گیلان تا روز دوشنبه هفته جاری و افزایش نسبی دما، گفت: از روز سه شنبه سامانه ناپایدار و بارشی وارد گیلان می شود.

محمد دادرس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به الگوهای حاکم بر نقشه‌های هواشناسی، اظهار کرد: بررسی این الگوها نشان دهنده فعالیت سامانه پایدار در منطقه است.

وی با بیان اینکه از اواخر وقت روز گذشته (جمعه) با تضعیف سامانه بارشی، روند کاهش ناپایداری و ابر را شاهد بودیم، افزود: کاهش ابر و افزایش نسبی دما برای روزهای آینده در استان گیلان پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: بر این اساس از روز شنبه تا دوشنبه هفته جاری گاهی با شکل گیری ناپایداری‌های موقتی، بارش پراکنده باران دور از انتظار نیست.

وی، گفت: به تدریج از روز سه شنبه با نفوذ سامانه ناپایدار جدید به منطقه شرایط برای افزایش ابر، کاهش نسبی دما، بارندگی و وزش باد و بارش برف برای ارتفاعات فراهم می‌شود.

دادرس با بیان اینکه آسمان اکثر نقاط استان گیلان برای امروز (شنبه) آسمانی صاف تا نیمه ابری، همراه با افزایش نسبی دما و گاهی وزش باد پیش بینی شده است، افزود: برای روز یکشنبه نیز آسمانی صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با افزایش دما و وزش باد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به وضعیت دریا در این مدت، گفت: دریا در این مدت برای فعالیت‌های دریایی و صید مناسب است.

مدیرکل هواشناسی گیلان ادامه داد: برای رشت مرکز استان گیلان نیز در این مدت آسمانی نیمه ابری تا ابری و مه آلود در بعضی ساعات بارندگی و وزش باد (گاهی شدید)، احتمال رعد و برق و به تدریج کاهش ابر پیش بینی شده است.

وی افزود: در حال حاضر نیز بیشینه دمای شهر رشت ۱۵ درجه سلسیوس و بیشینه رطوبت نیز ۹۸ درصد است.

کد خبر 5070751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha