۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱

رئیس سازمان امور دانشجویان خبرداد؛

واگذاری تصمیم گیری های حوزه دانشجویی به دانشگاه های استانی

واگذاری تصمیم گیری های حوزه دانشجویی به دانشگاه های استانی

رئیس سازمان امور دانشجویان از برنامه وزارت علوم برای واگذاری تصمیم گیری های دانشجویی به دانشگاه های استانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر مجتبی صدیقی صبح امروز در نشست مجازی روسای دانشگاه‌های معین که در وزارت علوم به صورت حضوری و مجازی برگزار شد گفت: تحولات جدی در وزارت علوم شروع شده و ستاد وزارت علوم آماده تفویض اختیارات است، در حوزه دانشجویی نیز با کمک دانشگاه ها اختیاراتی به دانشگاه های سطح استان تفویض شده است که امیدواریم تاثیرگذار باشد.

وی افزود: امیدواری های جدی برای برخی از طرح های جامعی که پیگیری می کنیم در وزارت علوم وجود دارد یکی از این طرح ها موضوع تشکیل سازمان امور دانشجویان در حوزه امور استان ها است که این یک طرح جامع خدمات دانشجویی بود و در حال حاضر که مجموعه استانی دانشگاه ها در حال شکل گیری است و انتظار می رود این وظایف نیز جدی گرفته شود تا ما مجموعه خدمات دانشجویی را در یک تشکیلات جدید به عنوان سازمان امور دانشجویان استانی دنبال کنیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: در صورتیکه شوراهای استانی دانشگاه ها قوام بیشتری بگیرد و فعالیت های این شورا دنبال شود برنامه داریم که خدمات دانشجویی نیز به این شوراها محول شود. طبیعتا باید شناخت امکانات زیربنایی همه دانشگاه های تحت پوشش این شوراها را داشته باشیم و در دبیرخانه شورا اطلاعاتی در این خصوص جمع شود تا بتوانیم با اطلاعات کافی برنامه های خود را دنبال کنیم.

صدیقی ادامه داد: به عنوان فردی که در آموزش عالی مویی سفید کرده است تاکید می کنم که یکی از موضوعات مهم در اجرای برنامه های کشوری آموزش عالی بحث فرهنگی موضوعات است.

وی افزود: این طرح زمانی موفق خواهد شد که بحث هایی نظیر بزرگی و کوچکی دانشگاه ها و من و تو، وجود نداشته باشد. دانشگاه های بزرگ و مادر چتری از تفاهم، همدلی در سطح استانی پهن کنند و همه دانشگاه ها را از خود بدانند و هر میزانی که برای دانشگاه خود دلسوزی دارد باید برای دانشگاه های کوچک نیز این دلسوزی وجود داشته باشد.

صدیقی تاکید کرد: همه مباحث مهم است اما توجه به امر فرهنگی برنامه ها نشان داده است که برای موفقیت  این دلسوزی و همدلی باید باشد.

کد خبر 5078713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha