۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰

در دویست و پنجاه و ششمین جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

گرمخانه رضوی ابر مساله منطقه ۱۵ تهران/ لزوم جابه جایی ضایعاتچی‌ها

گرمخانه رضوی ابر مساله منطقه ۱۵ تهران/ لزوم جابه جایی ضایعاتچی‌ها

نماینده شورایاری منطقه ۱۵ با بیان اینکه ابرمساله این منطقه وجود گرمخانه در شهرک رضوی است، گفت: قرارگیری این گرمخانه در بافت شهری معضلات اجتماعی و فرهنگی به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه دویست و پنجاه و ششم شورای شهر تهران حسین زاده نماینده شورایاری به تشریح وضعیت منطقه ۱۵ تهران پرداخت و گفت: ابر مساله منطقه ۱۵ انتقال گرمخانه به شهرک رضوی است، چون در حال بافت مسکونی ایجاد شده و متأسفانه کاربری دیگری دارد و تبدیل به معضل اجتماعی و فرهنگی شده و روزانه هزار نفر با سو مصرف وارد این مکان می‌کنند و مشکلات عدیده‌ای را برای ساکنین ایجاد می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه امامزاده سید ملک خاتون از دیرباز محل گردشگری حائز اهمیتی در این منطقه بوده است. اظهار داشت: اگر تمرکز جدی روی گردشگری آن شود، بر روی درآمدهای پایدار بسیار مثمر ثمر است.

نماینده شورایاری یکی دیگر از مشکلات مهم این منطقه را عدم ارائه سندهای مشایی در محله اتابک دانست که ۱۲ سال است به صورت مفتوح مانده است. همچنین ضایعات فروشان شوش که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده اما ثمربخش نبوده است. و باید گاراژهایی که محل تجمع این مشاغل مزاحم است مورد توجه قرار گیرد.

حسین زاده گفت: احداث پل غیر همسطح در اتوبان بسیج و محلاتی تا حدودی می‌تواند بر کاهش ترافیک در منطقه تأثیر داشته باشد.

وی ایجاد کلانتری در محله اتابک که با پیگیری مکرر شورایاران قرار گرفته است، ابراز داشت: اما هیچ‌گونه اقدامی برای این محله انجام نشده است.

نماینده شورایاری منطقه ۱۵ بازپیرایی دروازه شرق تهران که به دروازه خراسان معروف است را از منظر شهری بسیار مهم دانست و خواستار انتقال کارخانه سیمان به خارج از مناطق شهری شد و گفت: این کارخانه مشکلات آلودگی متعددی ایجاد کرده است.

وی همچنین از عدم توازن پخش فضای سبز در این منطقه و کمبود پارکینگ در بافت فرسوده نیز انتقاد کرد و خواستار حل این معضل شد.
 

کد خبر 5096282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha