۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۲:۵۱

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) مطرح کرد؛

گفتمان مکتب سلیمانی گفتمان مقاومت و انقلابی‌گری

گفتمان مکتب سلیمانی گفتمان مقاومت و انقلابی‌گری

کرج - فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) گفت: گفتمان مکتب قاسم سلیمانی گفتمان مقاومت و انقلابیگری است

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رحیم نوعی‌اقدم شامگاه پنجشنبه در اولین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، همزمان با سالگرد شهادت سید مجتبی علمدار در مسجد حضرت ولی عصر (عج) سپهر کرج با درود به مقام شامخ شهدا و تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری (ع) نخستین مدافع حریم امامت و ولایت اظهار کرد: اولین سالگرد شهادت فرمانده‌ام حاج قاسم سلیمانی و چهلمین روز شهادت دانشمند قهرمان حاج محسن فخری‌زاده را به محبین طریق مقاومت، انقلابی‌گری، حزب‌الله و آحاد مردم تسلیت عرض می‌کنم.

وی بیان کرد: طبیعی است که باید از قاسم سلیمانی بگویم، وی زمانی روایت می‌شود که از مکتب او صحبت شود، چراکه مقام معظم رهبری در این باره فرمودند، قاسم سلیمانی را فرد ننامید، او یک مکتب است.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) افزود: امروز برای جوانان، مردم و ملت‌های آزادی‌خواه طریق سلیمانی این سوال وجود دارد که این چه مکتبی است و از چه مؤلفه‌هایی تشکیل شده و چه گفتمانی دارد.

وی تصریح کرد: گفتمان مکتب قاسم سلیمانی، گفتمان مقاومت و انقلابی‌گری است و ترکیب این دو گفتمان گفته شهید سلیمانی می‌شود که «ما ملت امام حسینیم ما ملت شهادت هستیم».

انقلاب اسلامی در زمان دوقطبی‌بدون جهان رقم خورد

سردار نوعی‌اقدم ادامه داد: اگر بخواهیم مکتب سلیمانی را تشریح کنیم باید به این امر بپردازیم که گفتمان مقاومت یعنی چه؟

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل زمانی پیروز شد که دنیا دوقطبی بود، خاطرنشان کرد: کل دنیا با کشورهای هم‌پیمان ناتو غربی یا هم‌پیمان ورشو شرقی بودند ما کشور مستقلی نداشتیم و اگر کشوری انقلاب می‌کرد، غربی بود یا شرقی می‌شد و بر این اساس انقلاب‌دزدی آن زمان مد بود.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) با بیان اینکه انقلاب اسلامی با بیعت ملت امام راحل به پیروزی رسید، گفت: استکبار جهانی شرق و غرب درصدد مصادره این انقلاب بودند اما امام خمینی (ره) در دهان هر دو زدند و استراتژی نه شرقی نه غربی را اعلام کردند.

وی بیان کرد: به اعتراف تحلیلگران، تئوریسین‌ها، سران بلوک‌های غرب و شرق و هم‌پیمانان ناتو و ورشو این انقلاب مستقل است و به غرب و شرق وابستگی ندارد.

قدرت سوم جهانی با پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت

سردار نوعی‌اقدم با بیان اینکه تئوریسین‌های دنیا و تحلیلگران غربی گفتند با پیروزی انقلاب اسلامی قدرت سوم جهانی شکل گرفت، اظهار کرد: قدرت سوم جهانی در کنار قدرت دوقطبی، مستقل از دو قطب ابرقدرت است.

وی تصریح کرد: همین که ملت ایران قادر بود، بدون وابستگی به شرق و غرب روی پای خود بایستد، یعنی اینکه ملت ایران قدرتمند است سومین قدرت جهانی را به وجود آورده است.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) با بیان اینکه مشکل ما از اینجا آغاز شد که آمریکا ما را به عنوان ملت سوم جهان نمی‌پذیرفت، خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که امام راحل و رهبر معظم انقلاب مخالف مذاکره با آمریکا هستند در این است که این امر هیچ سودی ندارد و آمریکا بعد از ۴۲ سال در استراتژی «می‌خواهم نباشید» مانده است.

مذاکره با آمریکا نتیجه نمی‌دهد

وی بیان کرد: مذاکره با آمریکا همانگونه که برجام نتیجه نداد نتیجه نخواهد داد و این امر باید به صورت ویژه مد نظر مسئولان قرار گیرد.

سردار نوعی‌اقدم اظهار کرد: همان‌طور که جلوی راه حضرت سیدالشهدا (ع) گرفتند و گفتند یابن رسول‌الله ما شما را می‌شناسیم اما دو راه بیشتر ندارید یا باید با یزدی بیعت کنید یا باید بجنگید.

وی با بیان اینکه دشمنان نیز به امام راحل گفتند یا باید سلطه غربی را بپذیرید یا باید بجنگید، تصریح کرد: انقلاب ما عقبه داشت و عقبه آن کربلا و عاشورا بود. اسطوره و الگوی آن حسین (ع) و علمش هیهات منا الذله بود، بنابراین امام خمینی (ع) سلطه غرب را نپذیرفتند و در دهان آمریکا زدند.

ما در تقابل انقلاب اسلامی با آمریکا پیروز میدان بودیم

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) با بیان اینکه آمریکا سراغ انقلابی آمد که در آن زمان هیچ تکنولوژی، تجهیزات و بودجه نظامی نداشت، عنوان کرد: آمریکا طی ۴۲ سال گذشته هرچه در توان داشته علیه ایران انجام داده است اما در تقابل انقلاب اسلامی با آمریکا ما پیروز میدان بودیم.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا اسرائیل را به عنوان خط مقدم اجرای استراتژی ازمیر تا فرات در خاورمیانه قرار داد و مأمور مقابله با صدور انقلاب اسلامی به دیگر کشورهای خاورمیانه کرد، گفت: امام راحل نیز در مقابل خط مقدم آمریکا و اسرائیل، حزب‌الله را تشکیل دادند.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) با بیان اینکه حزب‌الله در ابتدا با پنج نفر تشکیل شد و به گردان، تیم و یک لشکر تبدیل شد، بیان کرد: دنیا می‌خواست حزب‌الله شکل نگیرد اما امروز حزب‌الله به یک مکتب و ادبیات تبدیل شده است.

وی افزود: ما فلسطین را حمایت کردیم و به فضل الهی قدرتمندانه روی پای خود ایستاده است.

سردار نوعی‌اقدام با بیان اینکه آمریکا القاعده و طالبانی را برای برهم ریختن قدرت سوم جهانی سازمان‌دهی کرد، گفت: چنان قدرتمندانه حذف و نابودش کردیم که ارزش نداشت گزارش بدهیم.

وی با بیان اینکه وقتی آمریکا از القاعده و طالبان جواب نگرفت اجماع جهانی کرد، افزود: ۳۶ کشور در دنیا برای از میان برداشتن قدرت سوم جهانی با آمریکا اجماع کردند ما در هشت سال دفاع مقدس از ۳۴ کشور اسیر داشتیم.

ایران برای اولین بار در مقابل اجماع جهانی ایستادگی کرد

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) با بیان اینکه دشمن به خاک ما تجاوز کرد و نقاط حساس و حیاتی ما را کوبید، بیان کرد: در تاریخ ایران اولین بار در مقابل هجمه‌های اجماع جهانی ایستادیم، مردان مردانه سینه سپر کردند، با عزت و اقتدار ایستادند، تک به تک به گودال قتلگاه رفتند و جان فدا کردند اما یک وجب خاک ندادند.

وی با بیان اینکه آمریکا داعش را سازمان‌دهی و جهانی ساخت تا عقبه جهانی داشته باشند، تصریح کرد: مخفف کلمه داعش دولت اسلامی عراق و شام است، بعد از القاعده و طالبان داعش را آمریکا آورد و برای داعش یک جغرافیا داد به نام عراق و شام و مسئولیتی به نام خلافت اسلامی گرفت.

سردار نوعی‌اقدم با بیان اینکه اروپایی‌ها بیشتر از کشورهای عربی در داعش حضور داشتند، گفت: تنها از فرانسه ۱۱ هزار و ۵۰۰ داعشی در صحنه مقاومت می‌جنگیدند، از این تعداد یک هزار و ۵۰۰ زن داعشی فرانسوی بودند.

وی با بیان اینکه با شکل‌گیری حزب‌الله هلال مقاومت در مقابل زیاده‌خواهی‌های اسرائیل و آمریکا در خاورمیانه شکل گرفت، تصریح کرد: حزب‌الله لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، یمن و ایران به عنوان هلال مقاومت قدرتمند بودند، در مقابل دشمن با کارشناسی عراق و شام را انتخاب کرد تا ستون فقرات هلال مقاومت را بشکند.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) افزود: زمانی که حزب‌الله را سازمان‌دهی و پشتیبانی کردیم در ارتباطات دیپلماسی بین ایران و دولت لبنان اجازه نداشتیم، حتی یک مورچه از فرودگاه ایران در فرودگاه بیروت بنشیند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای اعراب تنها حافظ اسد، پدر بشار اسد به امام ما لبیک گفت و با روح استکبار و صهیونیست ستیزی با ایشان بیعت کرد.

سردار نوعی‌اقدام با بیان اینکه ما حزب‌الله را از سوریه ساختیم سوریه رأسگاه مقاومت ما در مقابل صهیونیست بود، عنوان کرد: گفتند اسد باید برود تا ایران نتواند به سوریه برود، وقتی ایران حضور نداشته باشد، لازم نیست حزب‌الله خلع سلاح شود، چراکه خود به خود در محاصره نابود می‌شود.

وی با بیان اینکه دنیا اجماع کرد تا اسد برود و اردوغان به ما پیغام داد ایران خودتان را به اسد خرج نکنید، ادامه داد: آمریکا صدام را ۱۲ روزه و سرهنگ رزاقی در لیبی را ۷ روزه برداشت و تصمیم گرفته بود تا اسد را ۵ روزه بردارد.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) ادامه داد: کارشناسان کشورهای دوست تحقیق کردند اسد به لحاظ سیاسی چنان سکته کرده است که قابل احیا نیست و باید به فکر جایگزین برای بود.

وی خاطرنشان کرد: در این اثنا یک امام فرمانده، فقیه مرجع، انسان، مقتدر و بصیر به سردار سلیمانی دستور دادند که به ارتش و سوریه را کمک کند.

سردار نوعی‌اقدام ادامه داد: مبارک رئیس جمهور سابق مصر نامه نوشت ای سران دنیا فریب آمریکا را نخورید من ۳۵ سال مزدور آمریکا بودم امروز در زندان هستم.

وی در بخش دیگری گفت: آیت‌الله سیستانی به همراه مسئولین نامه مشترک به رهبری نوشتند، اگر حاج قاسم ۲۰ دقیقه به بغداد دیرتر می‌رسید از سامرا، نجف، بغداد و کربلا خبری نبود او کمر دشمن را شکست.

این مقام مسئول با بیان اینکه آمریکا نتوانست با هزاران میلیارد هزینه دولت عراق را تغییر دهد، تصریح کرد: حاج قاسم حشد الشعبی را سازمان‌دهی کرد و فونداسیون‌های اصلی و مستحکم دفاع و مقاومت را بنا نهاد.

حشدالشعبی اولین خاک‌ریز دفاع از جمهوری اسلامی در عراق است

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) افزود: حشدالشعبی اولین خاک‌ریز دفاع از جمهوری اسلامی در مقابل نیروهای آمریکایی مستقر در عراق هستند.

وی با بیان اینکه گفتمان مقاومت و مکتب قاسم سلیمانی با دو جریان در سوریه جنگید، خاطرنشان کرد: یک جریان سلفی تکفیری وهابی با مرکزیت و محوریت داعش آمریکا ساخته و دیگری گروهای معارض پیرو این جریان و مکتب متأثر از وهابیت و سلفی‌گری عربستان سعودی بود.

سردار نوعی مقدم با بیان اینکه به غیر از داعش با آمریکا نیز در سوریه جنگیدیم، گفت: داعشی‌ها معتقد بودند اگر ۵ شیعه بکشند به بهشت می‌روند، تمام کلمه کفاری که در قرآن بود به نام شیعه می‌خواندند، یعنی ۵ شیعه کافر و مجوس را بکشید و به بهشت می‌روید.

وی با بیان اینکه تصرف اموال، نابودی و تجاوز به عنف شیعه برای داعش حلال بود، تصریح کرد: این تفکر و ادبیات به نیابت از آمریکا آمده بود و به نام اسلام الله‌اکبر، لا اله الا الله و محمد رسول‌الله (ص) پرچم مشکی برای داعش ساخت که صفحه تاریک و ظلمانی از اسلام را به نمایش بگذارد.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) ادامه داد: آمریکا توسط علمای خود فروخته مزدور، نامرد، پلید و فاسد وهابی الله‌اکبر و لا اله الا الله آمریکایی ساخت.

وی بیان کرد: داعش با ماشین زرهی آمریکایی و تی ان تی اسرائیلی سوره بقره را از حفظ می‌خواند و خودش را منفجر می‌کند. بقره بقره آمریکایی است تاریخ تکرار شده و قرآن سرنیزه‌ها رفته است.

سردار نوعی‌اقدم افزود: آری به اراده الهی در مکتب حاج قاسم و فرماندهی معظم کل قوا و در حمایت فرماندهی و نفس ولایت و صحنه مقاومت الله‌اکبر ما مصداق ثم استقاموا وعده به حق قرآنی داشت وقتی ایستادگی کردیم، خدا ما را پیروز کرد.

وی تأکید کرد: وقتی ایستادگی ما در مقابل داعش تجلی و ظهور و بروز الهی شد، وقتی نفس گرم فرماندهی مدیر و مدبرانه و عالمانه با عزت و اقتدار حاج قاسم در میدان حاکم شد، شاخ بسیار بد داعش شکست، ما حمله کردیم و داعش فرار کرد.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) با بیان اینکه فرمانده مقتدری از داعش را گرفتیم که لباس جلف زنانه پوشیده بود، عنوان کرد: عکس آن را در فضای مجازی گذاشتیم و کامنت گذاشتند کودن‌ترین داعشی دنیا آنها در مقابل مکتب حاج قاسم و گفتمان مقاومت و انقلابیگری به این روز افتادند.

وی ادامه داد: من مطالعات زیادی بر روی آمریکا دارم آمریکا در طول زمان بعد از پیدایشش تا به امروز ۷۵ جنگ در دنیا راه انداخته است در هیچ‌کدام از جنگ‌ها آمریکا به میدان نبرد نیروی آمریکایی هلی بورن نکرده بود.

سردار نوعی‌اقدم گفت: رفتیم به سراغ حلب آمریکا گفت، نمی‌گذارم حلب را آزاد کنید، مولوی‌های موجود با حکم فرمان ابوبکر بغدادی حکم مستقل صادر کردند و آنجا فرمان دادند تا عملیات انتحاری علیه نیروهای مقاومت انجام گیرد، ۱۰۰ عملیات انتحاری انجام دادند اما مقاومت را نتوانستند بشکنند.

وی بیان کرد: آمریکا برای اولین بار در تاریخ جهان ۴۵ رنجر نیروی دریایی خودش را در حلب برای ترس ایران هلی بورن کرد و آنها را از آسمان رها کرد، آمریکایی‌ها آمدند اما ندیدیم چه شدند.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) افزود: بعد از آزادسازی کامل حلب در برخی جاها آمریکایی‌ها با لباس زنانه از معرکه فرار کردند و این ابرقدرت پوشالی در مقابل مقاومت بی‌عرضه وناتوان بود و حلب را خدا آزاد کرد.

وی در بخش دیگری به خاطره حاج قاسم در جنگ سوریه اشاره کرد و گفت: وقتی می‌خواستیم برای جنگ در مقابل داعش به سوریه برویم، حاج قاسم مرا صدا کرد و گفتند ابو حسین برو در پادگان سیر مستقر شد و ۷۵ کیلومتر جاده استراتژیک دمشق - بغداد را باید آزاد کنیم.

سردار نوعی‌اقدم با بیان اینکه این جاده از قلب داعش می‌گذشت، تصریح کرد: استاندار عملیات ارتش منظم در دل چریک نامنظم در دنیا ۱۵ کیلومتر است اما ما باید ۷۵ کیلومتر از خاک سوریه را آزاد می‌کردیم.

آمریکا در نگاه شهید سلیمانی حقیر و کوچک بود

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) با بیان اینکه شهید سلیمانی با آمریکا را پیش من تحقیر و کوچک می‌کرد، بیان کرد: به نیروها گفتم تا دیروز فکر می‌کردم، اگر از این دنیا برم من را پیش باکری راه می‌دهند و امروز یقین دارم به ملاقات باکری می‌روم چون حامل پیام قاسم به باکری هستم.

وی افزود: آمدیم از هم خداحافظی کنیم گفت ابو حسین برو گفتم جانم فدای تو حاج قاسم، او سر من را در آغوش گرفت. درد و بی‌قراری من که استان به استان می‌گردم، این است که این پیشانی من هنوز گرمی لب‌های حاج قاسم را دارد.

سردار نوعی‌اقدم با بیان اینکه شهید سلیمانی پیشانی من را بوسید و گفت شاگرد باکری مثل باکری عمل می‌کند، تصریح کرد: شهید باکری از اروند گذشت او را محاصره و تهدید کردند اما برنگشت و به دریا پیوست.

وی تأکید کرد: افتخارم این است که شهید سلیمانی هر وقت خواست با سختی‌ها من را به کار بگیرد با نام شهید باکری صدا کرد و هر موقع موفق شدم، گفت خدا باکری را رحمت کند.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) ادامه داد: قبل از عملیات ژنرال روسی به نام رومان بیان کرد، آمریکا گفته عملیات کنید مقابله می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بنا بود سه روز بعد عملیات کنیم اما اعلام کردم، فردا عملیات آزادسازی ۷۵ کیلومتر خاک سوریه آغاز می‌شود.

سردار نوعی‌اقدم با بیان اینکه با تجهیزات نظامی حداقل رفتیم و رمز عملیات به نام یا ابوالفضل العباس (ع) گذاشتیم، گفت: در اوج سختی و ناملایمات شهید باکری به ما آموخت اگر در مقابل هر غیرممکنی توکل کنی به شرط اخلاص خدا غیرممکن را ممکن می‌کند.

وی اظهار کرد: تا ۱۵ کیلومتری خاک سوریه رفتیم وقتی می‌رفتم جلو از دور گرد و غبار می‌دیدم و اعتقاد داشتم آن گرد و غبار از زیر سم اسب حضرت ابوالفضل (ع) است.

فرمانده قرارگاه حضرت زینب (س) در ۳۵ کیلومتری در محلی به نام هفت چاه مستقر شدیم، تصریح کرد: ژنرال روسی بی‌سیم ما را گوش می‌کرد و گفت مسکو گفته آن قدرتی که از ابوحسین گفتی با آن قدرت نمی‌توانست پیش روی داشته باشد به وی بگو چه قدرتی داشته که به تو نگفته است.

وی افزود: ژنرال روسی گفت قدرت پنهانی داری، گفتم آری مسکو درست گفته است، قدرت ما وقتی در قلب متوسل به خدا و اهل بیت (ع) می‌شود، فوران می‌کند.

سردار نوعی اقدام در پایان متذکر شد: ژنرال روسی که نام مبارک حضرت ابوالفضل (ع) را از بی‌سیم زیاد شنیده بود گفت، می‌شود من ابوالفضل را ببینم، او امام است، پاسخ دادم برادر امام است، در کنار نهر علقمه دو دستانش را قطع کردند و به شهادت رسیده است.

کد خبر 5109747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha