۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲

معاون وزیر راه خبر داد؛

احداث آزادراه چرمشهر - آبیک در مراحل پایانی

احداث آزادراه چرمشهر - آبیک در مراحل پایانی

کرج - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث آزادراه چرمشهر - آبیک در مراحل پایانی خود قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، خیرالله خادمی صبح دوشنبه در جریان بازدید از روند پیشرفت کنارگذر شمالی کرج با اشاره به اینکه امروز به دعوت استاندار البرز بازدید از کنارگذر شهر کرج صورت گرفت، اظهار کرد: مجموعه پروژه‌های حمل و نقل برون‌شهری در استان البرز و تهران در حال انجام است که بر این اساس در آینده‌ای نزدیک تحولی در بحث حمل و نقل و برون‌شهری این دو مرکز بزرگ جمعیتی کشور ایجاد خواهد شد.

وی بیان کرد: آزادراه تهران - شمال یکی از پروژه‌های مهم کشور است که بخشی از آن در قطعه یک افتتاح شده و در قطعه دو با روند بسیار مناسبی در ۱۱۰ جبهه کاری در حال انجام است و در یک برنامه زمان‌بندی در سال ۱۴۰۰ یک باند آن را به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: کنارگذر جنوبی استان البرز و تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر از آبیک در غرب استان البرز آغاز می‌شود و به چرمشهر در شرق استان تهران اتصال پیدا می‌کند که به عنوان یک پروژه بین‌استانی مراحل پایانی را طی می‌کند.

گره‌های ترافیکی البرز باز می‌شود

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم این پروژه تا پایان سال به اتمام برسد تا مشکل بزرگی را از گلوگاه ترافیکی کرج و همچنین تهران رفع کند.

خادمی با اشاره به بازدید از روند پیشرفت کنارگذر شمالی کرج اظهار کرد: این پروژه در ادامه پروژه آزادراه شهید همت که یک مسیر جدید ارتباطی بین تهران به کرج بود در حال احداث است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته حدود ۱۵ کیلومتر از این آزادراه به بهره‌برداری رسید که اکنون زیر بار ترافیک است، خاطرنشان کرد: ادامه این محور به منظور دسترسی بهتر مردم کرج و هم برای عبور ترافیک از بخش شمالی شهر کرج با ساخت یک کنارگذر توسط شهرداری کرج تداوم می‌یابد که پروژه بسیار بزرگ و عظیمی است‌.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این پروژه به واسطه پل‌های بزرگ در حال احداث و همچنین ترانشه‌های که از قسمت شمالی شهر و بخشی از مناطق مسکونی عبور می‌کند، یک کار تلفیقی برون‌شهری و درون‌شهری ایجاد شده است.

تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان بودجه دولتی به کنارگذر شمالی کرج

وی افزود: به دلیل اینکه شهرداری کرج مدیریت این پروژه عظیم را به عهده دارد احساس می‌شد دولت برای تسریع عملیات اجرای پروژه باید وارد عمل شود، به این ترتیب به دستور وزیر و با توافق سازمان برنامه و بودجه و شخص آقای نوبخت و موافقت دولت ۴۰۰ میلیارد تومان از منابع اعتباری به این پروژه تزریق و در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

خادمی تصریح کرد: امروز برنامه اجرایی برای هزینه‌کرد این ۴۰۰ میلیارد تومان ابلاغ و هم‌زمان تأمین اعتبار آن توسط شهرداری انجام شد تا بر این اساس به صورت مرحله‌ای از این پروژه بهره‌برداری کنیم.

وی با بیان اینکه گلوگاه اصلی این پروژه پلی است که روی رودخانه اصلی شهر کرج قرار دارد، بیان کرد: این مهم اولویت اول ما قرار گرفت، اولویت دوم اینکه ساخت بخشی از این مسیر به سمت غرب شهر کرج را انجام دهیم و در اولویت سوم بتوانیم تقاطع‌های غیرهم‌سطح که ارتباط شهر کرج را به این کنارگذر را برقرار می‌کند، تکمیل کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، متذکر شد: با این برنامه‌ریزی مرحله‌ای بخش‌های آماده زودتر به بهره‌برداری می‌رسند و برای دو هفته آینده منابع مالی تنظیم می‌شود تا بر اساس آن بتوانیم زمان‌بندی مناسبی برای پروژه داشته باشیم.

کد خبر 5119334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha