۶ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۰۷

وزیر ارشاد تاکید کرد:

تلاش مسئولان استان یزد برای اشاعه و انس با صحیفه سجادیه

تلاش مسئولان استان یزد برای اشاعه و انس با صحیفه سجادیه

یزدـ وزیر ارشاد بر لزوم تلاش مسئولان استان برای اشاعه و انس با صحیفه سجادیه تاکید کرد و گفت: صحیفه سجادیه یک کتاب کامل دعا و دارای ارزش و اهمیت بسیار بالایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعباس صالحی، بعدازظهر دوشنبه در مراسم آغاز به کار طرح یزد پایتخت صحیفه سجادیه ایران اظهار داشت: صحیفه سجادیه، کتابی ارزشمند و دارای ارزش و جایگاه ویژه است و می توان از آن به عنوان یک مجموعه وحیانی به زبان انسان یاد کرد.

وی افزود: مفاهیم صحیفه سجادیه برگرفته از مفاهیم وحیانی است اما تفاوت آن با کتب انبیا زبان انسانی آن است.

صالحی عنوان کرد: صحیفه سجادیه یک کتاب کامل دعا است که به همه احوال زندگی انسان توجه دارد و هر چیزی که در جامعه انسانی مشاهده می‌کنیم در آن وجود دارد.

صالحی تاکید کرد: هر دعای صحیفه سجادیه نمونه‌های تصحیح معرفت را به خوبی نشان می دهد و یکی از محورهایی که صحیفه سجادیه در آن به ما کمک می کند این است که بدانیم چگونه از خدای متعال درخواست داشته باشیم و دامنه این درخواست بسیار وسیع و عمیق است و مصادیق بسیار زیادی از آن در این مجموعه نورانی وجود دارد.

وزیر ارشاد ادامه داد: در طول تاریخ اسلام و تشیع، کارهای مختلفی در زمینه صحیفه سجادیه صورت گرفته ولی کارهای بسیار زیادی مورد انتظار است که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

صالحی تصریح کرد: معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد به دنبال طرح‌های پایتخت کتاب و پایتخت نهج البلاغه، طرح پایتخت صحیفه سجادیه را برنامه‌ریزی کرد و یزد به عنوان نخستین استان این عنوان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: امیدواریم با اهتمامی که در مقامات استان یزد وجود دارد، این تجربه نخست برای اشاعه هرچه بیشتر سطح انس با صحیفه سجادیه مورد استفاده قرار گیرد.

کد خبر 5130840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha