۲ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

شهرداری مشهد ۱۵ تصفیه خانه محلی را تجمیع کرد

شهرداری مشهد ۱۵ تصفیه خانه محلی را تجمیع کرد

مشهد - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: تاکید ما بر ایجاد تصفیه خانه های محلی است و برای ایجاد ۱۵ تصفیه خانه موافقت شده اما شهرداری مشهد این تعداد را تجمیع کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، تورج همتی در خصوص توسعه تصفیه خانه‌های محلی و نقش آن در محیط زیست شهر مشهد اظهار کرد: ایجاد تصفیه خانه‌های محلی یک اقدام ارزشمند زیست محیطی است که به واسطه آن می‌توان از ظرفیت فاضلاب‌های محلی استفاده کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه بخشی از آبیاری فضای سبز از طریق آب شرب انجام می‌شود، می‌تواند با استفاده از این ظرفیت از آب تصفیه شده برای آبیاری حوزه کشاورزی و فضای سبز شهری استفاده کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: تاکید ما بر ایجاد چنین تصفیه خانه‌هایی است و تاکنون بر ایجاد ۱۵ تصفیه خانه موافقت شده است اما شهرداری این تعداد را تجمیع کرده اما تاکید ما بر اجرای همان ۱۵ تصفیه خانه است.

همتی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه ایجاد تصفیه خانه‌های محلی و گام‌های کوچک می‌تواند در مبحث کلان سهم به سزایی در کاهش آلودگی‌های فاضلابی داشته باشد و حتی ما بر ایجاد چنین مکان‌هایی در نزدیکی مجتمع‌های صنعتی نیز تاکید داریم تا فاضلاب‌ها به صورت استاندارد دفع شود.

کد خبر 5151443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha