۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۱

رییس اداره پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

تزریق واکسن کرونا به ۲۷۰۰ نفر در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد

تزریق  واکسن کرونا  به ۲۷۰۰ نفر در مناطق زیر پوشش علوم پزشکی مشهد

مشهد - رییس اداره پیشگیری از بیماریهای واگیر و غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در فاز دوم واکسیناسیون گروه های هدف، ۲۷۰۰ نفر واکسن کرونا را دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجعفر صادقی، اظهار کرد: در فاز دوم واکسیناسیون گروه‌های هدف، ۲۷۰۰ نفر براساس اولویت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی واکسن کرونا را دریافت کردند.

وی با اشاره به اینکه نوبت دوم واکسن به گروه‌های هدف ۲۸ روز بعد از نوبت اول تزریق می‌شود، عنوان کرد: براساس تجربه برخی از کشورها که نشان داده تأثیرگذاری واکسن بعد از ۲۸ روز بهتر از ۲۱ روز است، از همین رو واکسن کرونا در نوبت دوم ۲۸ روز بعد از نوبت اول تزریق می‌شود.

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در فاز دوم واکسن کرونا علاوه بر کادر درمان کرونا به سالمندانی که در بهزیستی و یا خانه سالمندان ساکن هستند نیز تعلق می‌گیرد، گفت: پرسنل آرامستان‌ها که متوفیان کرونایی را تدفین می‌کنند نیز جز گروه‌های هدف محسوب می‌شوند.

صادقی با اشاره به اینکه جانبازان نیز از دیگر گروه‌های هدف این دوره از تزریق واکسن کرونا هستند، اظهار کرد: تزریق واکسن کادر درمان در حال انجام است و برنامه ریزی های لازم برای تزریق واکسن سایر گروه‌های هدف همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: تا کنون ۱۳۵۴ خانم و ۱۳۴۶ آقا از کادر درمان تاکنون واکسن کرونا را دریافت کردند و سایر افراد بر اساس لیست و برنامه واکسن دریافت خواهند کرد.

رئیس اداره پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: گروه‌های هدف از پرسنل بهداشت و درمان هستند که از نزدیک با بیماران کرونایی در ارتباط هستند و به آنها خدمت رسانی می‌کنند.

کد خبر 5165386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • mahdi IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
      0 0
      باسلام پدرم 70سالشه و مبتلا به کروناست. یک هفتس حالش خیلی خرابه میترسیم ببریم بیمارستان دکترا بکشنش. در ضمن اتباع هم هستیم هیچی توی این کشور شامل ما نمیشه. راهنماییم کنین یک عدد واکسن برای پدرم تهیه کنیم