۱۸ فروردین ۱۴۰۰، ۱۶:۲۶

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

اعلام وضعیت زرد در کردستان در پی وقوع زمین لرزه

اعلام وضعیت زرد در کردستان در پی وقوع زمین لرزه

معاون عملیات سازمان امداد و نجات گفت: در پی وقوع زمین لرزه در استان کردستان و مرز بین ایران و عراق، در این استان وضعیت زرد اعلام شده است.

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص آخرین وضعیت عملیات‌های امدادی انجام شده در پی وقوع دو زمین لرزه در شب گذشته گفت: متاسفانه روز گذشته هفدهم فروردین ماه شاهد وقوع یک زمین لرزه به بزرگی ۵.۳ ریشتر در ساعت ۱۹ و ۴۲ دقیقه در استان کردستان و مرز ایران و عراق بودیم ساعاتی بعد نیز در ساعت ۲۱ و ۵۲ دقیقه زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۴ و ۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین در ۱۵ کیلومتری شهرستان تربت حیدریه به وقوع پیوست.

محمدی عنوان کرد: در حال حاضر شش تیم ارزیاب هلال احمر در سه شهرستان آسیب‌دیده کردستان حضور دارند و خوشبختانه مشکل خاصی نیز وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در استان کردستان وضعیت زرد اعلام شده و تیم‌های امدادی برای وقوع هرگونه حادثه آمادگی کامل دارند.

وی در خصوص خسارات وارده در پی این حادثه عنوان کرد: خسارات تنها در قالب ترک خوردگی دیوار چندین منزل بود و تنها یک خانه به دلیل تخریب نیاز به اسکان اضطراری داشت که این امر انجام شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در خصوص مصدومین نیز عنوان کرد: بر اساس گزارش سازمان امداد و نجات تنها ۲ نفر در حین فرار در زلزله کردستان مصدوم شدند.

محمدی افزود: این زلزله یک پس‌لرزه ۳.۷ دهم ریشتری داشت که شب گذشته رخ داد اما نیروهای امدادی همچنان برای کنترل شرایط در منطقه حضور دارند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در خصوص زلزله تربت حیدریه نیز عنوان کرد: به دلیل ضعیف بودن قدرت این زمین‌لرزه خوشبختانه مشکل خاصی رخ نداد اما دو تیم ارزیاب به منطقه اعزام شد و وضعیت تحت کنترل است.

کد خبر 5183939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha