بشار الجعفری:

بستن آب به روی مردم سوریه از سوی ترکیه نشان‌دهنده حس همجواری نیست

بستن آب به روی مردم سوریه از سوی ترکیه نشان‌دهنده حس همجواری نیست

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد: مساحت زمین‌هایی که ترکیه در خاک سوریه اشغال کرده ۴ برابر مساحت بلندی‌های جولان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، بشار الجعفری معاون وزیر خارجه سوریه، از مذاکراتی بی‌نتیجه میان سوریه و ترکیه خبر داد.

او گفت که مساحت زمین‌هایی که ترکیه در خاک سوریه اشغال کرده ۴ برابر مساحت بلندی‌های جولان است.

وی از دیدار و مذاکرات مقامات امنیتی سوریه با مقامات ترکیه خبر داد و گفت که این مذاکرات به نتیجه‌ای نرسید.

الجعفری افزود: بستن آب به روی مردم سوریه توسط ترکیه نشان‌دهنده پایبندی به اصول حسن هم‌جواری نیست. آسیبی که ترکیه به ملت سوریه می‌زند مطلقاً با هیچ چیزی قابل مقایسه نیست.

معاون وزیر خارجه سوریه همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت که اگر روسیه و چین در شورای امنیت نبودند اوضاع سوریه امروز بدتر از حالت فعلی بود.

او گفت: غربی‌ها در ۹ سال گذشته ۸ کمیته برای دخالت در امور داخلی سوریه تشکیل دادند. غرب با تحمیل استانداردهای انتخاباتی خود به ما دچار اشتباه شد. هیچکس این مسئله را نمی‌پذیرد.

وی تاکید کرد: علت اصلی نزاع میان سوریه و کشورهای غربی وجود رژیم صهیونیستی در منطقه است. ملت های منطقه در دفاع از فلسطین پیشروتر از حکومت ها هستند.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت: آنچه در جریان انتخابات اتفاق افتاد رأی دادن به گزینه‌های مهم استراتژیک برای سوریه بود. مردم به اتحاد ما و حمایت از محور مقاومت و اتحاد ما با حزب الله رأی دادند.

الجعفری در ادامه اعلام کرد: دمشق بازگشته است تا در صحنه سیاسی منطقه ایفای نقش کند و به جایگاه نخستی برسد که نتوان از آن پیشی گرفت.دمشق بازگشته تا محور و قبله دیپلماسی جهان عرب باشد.سیاری از نیروهایی که خود را نیروهای اپوزیسیون معرفی می‌کردند، از استانبول تا ریاض و دوحه متلاشی شدند. همانطور که مقامات واشنگتن اذعان کردند و دشمنان هم به آن باور دارند، سوریه امروز در قله‌های پیروزی است و بازگشایی سفارتخانه‌های خارجی در دمشق نشانگر این است که سوریه دیگر مانند ۱۰ سال پیش نیست.

کد خبر 5223978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha