۱۷ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۷

در قالب چند پیام تسلیت منتشر شد؛

ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی هنری کشورمان در حوزه‌های مختلف با انتشار پیام‌های جداگانه درگذشت علی مرادخانی از مدیران باسابقه هنری کشورمان را تسلیت گفتند.

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از مدیران مجموعه‌ها و انجمن‌های فرهنگی هنری کشورمان در حوزه‌های سینما، تئاتر و موسیقی با انتشار پیام‌های جداگانه درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفتند.

فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رئیس شورای عالی خانه موسیقی در پیامی به مناسبت درگذشت علی مرادخانی نوشت:

سینه از آتش دل در غم جانانه بسوخت

خبر درگذشت جانگداز آقای علی مرادخانی دوست و دلسوز هنرمندان، دل همۀ ما را به درد آورد. ایشان در سمت‌های مختلف خود همواره در کنار هنرمندان بخصوص هنرمندان موسیقی به خدمتشان ادامه دادند و آخرین خدمتشان هماهنگی واکسیناسیون کرونا برای این عزیزان با همکاری موزه موسیقی بود که متاسفانه وجود نازنینشان مبتلا به این بلای خانمانسوز شد.

با تاسف و تاثر فراوان فقدان این چهرۀ فداکار و خادم هنر را در دورانی که ارج و قرب هنر و هنرمند به فراموشی سپرده شده از طرف خود و شورای عالی خانه موسیقی به خانوادۀ گرامی این انسان شریف و به همۀ هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم.

ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

هنر ایران، مدیری شیفته خدمت را از دست داد

مدیرعامل بنیاد رودکی طی پیامی درگذشت زنده یاد علی مرادخانی، معاون اسبق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موزه موسیقی را تسلیت گفت.

در پیام مهدی افضلی آمده است:

«إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

فراغ دوستی مهربان و مدیری مدبر دشوار و جانگداز است.

هنر ایران، مدیری شیفته خدمت را از دست داد؛ زنده یاد «علی مرادخانی» مونس و پناه و همراه اهالی هنر بود و کارنامه او در راه اعتلای فرهنگ و هنر این مرز و بوم، ممتاز و درخشان.

به نمایندگی از بنیاد فرهنگی هنری رودکی، این غم بزرگ را به خانواده گرامی آن مرحوم، هنرمندان و هنردوستان تسلیت گفته و آرزومندم خداوند متعال توان و توشه‌ای درخور برای به ثمر نشاندن دغدغه‌های والای این مدیر فرهنگی به ما عنایت فرماید. از درگاه ایزد منان برای آن مرحوم رحمت و غفران الهی را خواستاریم.

ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

روحیه تعامل حداکثری نقطه مثبت کارنامه مدیریتی مرادخانی بود

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز در پیام تسلیت خود آورده است:

درگذشت تاسف برانگیز و نا باورانه فرهیخته هنر دوست وانسان گرانمایه زنده نام علی مراد خانی موجبات تالم خاطر اهالی فرهنگ، هنر و اندیشه را فراهم آورد.

بی شک حسن خلق و روحیه تعامل حداکثری با سازمانها و نهادها ی مختلف فرهنگی هنری و ارتباط گسترده و سازنده با اصحاب شریف فرهنگ و هنر ایران زمین، از جمله نقاط مثبت کارنامه مدیریتی ایشان به شمار می‌رود.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس ضمن عرض تسلیت فقدان این عزیز سفر کرده به بازماندگان و خانواده محترم ایشان، از خداوند متعال برای ایشان غفران و رحمت واسعه الهی آرزومند است.

ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

خدمات ارزشمند مرادخانی در موسیقی و هنر فراموش نمی‌شود

محمد حسین ایمانی خوشخو دبیر شورای هنر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پیامی درگذشت علی مرادخانی را تسلیت گفت.

در پیام ایمانی خوشخو آمده است:

علی مرادخانی از مدیران باسابقه هنری است که سال‌ها به فرهنگ و هنر کشور خدمت و برای تداوم و توسعه فعالیت‌ها و جریان پویای هنر تلاش کرد. بی تردید خدمات ارزشمند زنده یاد مرادخانی برای هنر و موسیقی ماندگار است.

درگذشت علی مرادخانی را به خانواده ارجمندش و هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای زنده یاد مرادخانی از درگاه خداوند متعال علو درجات را خواهانم.

ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

نام و یاد علی مرادخانی با صداقت و خدمت پیوند خورد

علی نیکنام انزابی مدیرعامل انجمن موسیقی ایران هم در پیامی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

در متن علی نیکنام انزابی چنین آمده است:

انالله و اناالیه راجعون / نام و یاد علی مرادخانی با صداقت و خدمت به هنر پیوند خورده و کوچ ابدی او به معنای وداع با مسوولی است که چند دهه تلاش و حضور مستمر و تاثیرگذار او در عرصه هنر، فرصت‌هایی را برای هنر و موسیقی کشور فراهم کرده است.

اینجانب فقدان این مدیر زحمت‌کش را به خانواده محترم ایشان و همچنین جامعه موسیقی تسلیت گفته و از درگاه حضرت حق شادی و رحمت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای بازماندگان گرامی مسئلت دارم.

ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

در غم مدیری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

انجمن کارگردانان سینمای ایران نیز طی پیامی درگذشت علی مرادخانی معاون سابق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

در متن پیام انجمن کارگردانان سینمای ایران آمده است:

در طول تاریخ فرهنگ و هنر ایران هنر و هنرمند به درجه‌ایی از والایی نرسیده است الا به یمن حضور افرادی فهیم و آگاهی که شرایط این والایی را فراهم کردند. کسانی که خود خلق نکرده‌اند اما خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بوده‌اند.

علی مرادخانی یکی از آن معدود مدیران فرهنگ بود که در شرایطی که هنرمند اصیل پشت درهای بسته و از همه طرف نه شنیده، آغوشش همیشه گشوده بود. حالا رفتنش با بهت و ناباوری از کرونا، بار دیگر نشان داد چقدر مردان و زنان فرهنگ و هنر و موسیقی، داغدارش هستند.

انجمن کارگردانان سینمای ایران این سوگ را به خانواده و مردمان صبور میهن و موزه موسیقی تسلیت می‌گوید.

ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

قامت فرهنگ و هنر به کمان نشست

حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو ایران، هم ضایعه فقدان علی مرادخانی معاون اسبق هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر موزه موسیقی را تسلیت گفت.

در متن پیام ایوبی آمده است:

من چه گویم یک رگم هشیار نیست / شرح آن یاری که او را یار نیست

قامت فرهنگ و هنر به کمان نشست. صندوقچه اسرار نزدیک به نیم قرن بالا و بلندی‌های موسیقی ایران بسته شد. یار دیرین و پناه اهالی هنر و به‌ویژه موسیقی ایران رفت. علی مراد خانی سنگ صبور اهالی هنر دیگر در بین ما نیست. علی آقا یار دیرآشنای هنرمندان چهره در خاک کشید. گوهر قیمتی دیگری سپرده می‌شود به خاک.

ای خاک اگر سینه تو بشکافند / بس گوهر قیمتی که در سینه توست

تاریخ موسیقی ایران گواهی خواهد داد که علی مرادخانی با درایت و هوشمندی و با خون جگر پاسداری کرد میراث پر افتخار ایران را. سینه سپر کرد در برابر موج نا امیدی‌ها. میراث تلاش‌هایش فراتر از موزه موسیقی و اقدامات درخشان و ب‌ی‌شمارش در عرصه فرهنگ است. او یک راه است برای همه آنها که آتشی در دل دارند برای اعتلای نام ایران. آنها که دلواپسند برای ماندگاری فرهنگ اصیل و مانای ایرانی و اسلامی. قاری قرآن، مرد دانش و تجربه و نماد پیوند بین سنت و تجدد پس از یک عمر بی‌تابی و تلاش برای ایران به آرامش ابدی می‌رسد.

از خالق زیبایی‌های شادی روح بلندش را خواستاریم و این هجران دردناک را به خانواده گرامی و همه دوستان و یارانش تسلیت می‌گویم.

گر بر گور من آیی زیارت / میا بی دف به گور من برادر … تو را خرپشته‌ام رقصان نماید / که در بزم خدا غمگین نشاید

ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

نت سکوت ممتدی که تا ابد بر دفتر نت این روزگار باقی خواهد ماند

مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران درگذشت علی مرادخانی بنیان‌گذار و مدیر موزه موسیقی و معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

تو آبروی هنر را نریختی بر خاک / شدی به خاک و هنر پاس آبروی تو داشت

کووید -۱۹ در ردایی سیاه باز هم چوبه کوچک مرگش را به سمت نت سکوت برد و این بار بنیان‌گذار موزه موسیقی را از ما گرفت. طراح و مدیر تولید سمفونی عظیم عاشورا.

علی مرادخانی انسانی خوش خلق، مردم‌دار، دلسوز و کارآمد و مومنی متواضع امروز زندگی پربارش را وداع گفت. شریف مردی تربیت‌یافته در خاندانی از علمای ربانی که با قرآن و تلاوت استادانه آن انس داشت.

اعضای ارکستر ملی موسیقی امروز باید با پدر خود وداع کند، چرا که او به همراه استاد فخرالدینی که عمرشان دراز باد، یکی از موسسین ارکستر ملی بود. او که چند سالی عضو شورای عالی خانه هنرمندان ایران و نماینده شهردار تهران در این شورا بود، همه تلاش خود را برای پربار کردن درخت فرهنگ و هنر این مرز و بوم بذل کرد.

از سال‌های نخست دهه شصت در وزارت ارشاد شروع به کار کرد، و از جوان‌ترین مدیران آن دوره از مدیریت سینمای ایران بود. سپس به جشنواره فجر آمد و بعدتر هرکجا که نوای موسیقی شنیده می‌شد حتماً حضور زنده‌نام علی مرادخانی را می‌شد حس کرد و امروز نت آخر این سمفونی مهیب بر خطوط میزان زندگی او حک شد.

نت سکوت ممتدی که تا ابد بر دفتر نت این روزگار باقی خواهد ماند. امروز نه تنها اعضای موسیقی کلاسیک و ارکسترال که تمامی فعالان موسیقی سنتی، نواحی و پاپ ایران که حتی هنرمندان تئاتر و هنرهای تجسمی ایران نیز سوگوارند. چرا که زنده‌یاد مرادخانی در ابعاد گسترده‌ای موسیقی ایران را هدایت می‌کرد و در سمت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هنرهای نمایشی و تجسمی این کهن بوم نیز بسیار کوشید.

موزه موسیقی که از سال ۸۷ به همت این نازنین تاسیس یافت و تاکنون مدیریتش با ایشان بود گواهی است بر فعالیت‌های گسترده و پربار ایشان. جامعه هنری ایران هرگز این گوهر ارزشمند را از حافظه خود فراموش نخواهد کرد.

ضایعه درگذشت یک مدیر هنری که خالق حمایت‌ها و فرصت‌ها بود

پیام تسلیت رییس کمیته هنر شورای اسلامی شهر تهران

الهام فخاری عضو شورای اسلامی شهر تهران و رییس کمیته هنر شورا در پیامی درگذشت علی مرادخانی مدیر عامل موزه موسیقی و معاون هنری سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را تسلیت گفت.

در پیام فخاری آمده است:

بسمه تعالی / وَبَشِّرِ الصَّابِرِینَ الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُم مُّصِیبَهٌ قَالُواْ إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعونَ

با تاسف و اندوه درگذشت بزرگ‌مرد فقید علی مرادخانی، معاون هنری پیشین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر عامل موزه موسیقی که فردی باورمند، روشن‌اندیش، توانا و هنرپرور بود را به خانواده ایشان و اهالی فرهنگ و موسیقی کشور تسلیت می‌گویم و از پروردگار مهربان برای آن زنده‌یاد آمرزش و رحمت الهی و برای بازماندگان محترم تندرستی و شکیبایی و پاداش نیکو خواستارم.

کد خبر 5229183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha