۲۱ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۴۵

مهر گزارش می‌هد؛

جنگ قدرت در بنرهای انتخاباتی شورای شهر اصفهان

 جنگ قدرت در بنرهای انتخاباتی شورای شهر اصفهان

اصفهان- تبلیغات انتخاباتی با آغاز کار داوطلبان شورای شهر به میزانی افزایش پیدا کرده که دلزدگی شهروندان را به همراه داشته و شعارها و لیست‌های انتخاباتی نیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

خبر گزاری مهر - گروه استان‌ها: تبلیغات در این یک هفته باقی مانده تا انتخابات به اوج خود رسیده و فضای شهری اصفهان حجم عظیم و عجیبی از بنر و پوسترهای رنگارنگ داوطلبان شورای شهر و ریاست جمهوری را در خود جای داده است که حتی درختان و تیربرق‌ها از پوسترهای تبلیغاتی در امان نبوده و یک دل‌زدگی را برای شهروندان ایجاد کرده است.

از سویی دیگر نحوه تبلیغات و شعارهای انتخاباتی استفاده شده در سطح شهر مانند «مافیا با رأی شهروندان از شهر اخراج می‌شود» و «با رأی ندادن شهروندان به شهر بازمی‌گردد» با انتقاد برخی از کاربران فضای مجازی روبرو شده که گویی در شورای شهر و شهرداری جنگ قدرت آغاز شده است. جمله اول به انتخاب قرارگاه انتخاباتی گاوم دوم در بنرها قرار داده شده و جمله دوم توسط لیست شورای هماهنگی اصلاحات انتخاب شده است.

همچنین در این برهه تبلیغاتی شهرداری اصفهان دست به اقدام شایسته‌ای زده که بر اساس مطالبات مردمی و فعالان حقوق حیوانات، باغ وحش صفه اصفهان به نقاهتگاه و پناهگاه حیوانات تبدیل شده است. البته با وجود اینکه نزدیک به دو سال این وعده را به تأخیر انداختند، گویی اکنون به موجب تبلیغات هم حزبی‌ها چنین اقدامی را با دستور سریع و صدور بخشنامه انجام داده‌اند.

لیستی از داوطلبان با سابقه و البته بی رزومه

ستادهای انتخاباتی داوطلبان شورای شهر اصفهان آغاز به کار کرده و هریک با تبلیغات مجازی و نصب پوستر و بنر در جذب مردم به انتخاب خود با شعارهای متنوع تلاش می‌کنند. البته همانطور که بحث اصلی کارنامه عملکرد داوطلبان ریاست جمهوری مهم‌تر از شعار و حرف و برنامه است، باید به کارنامه و عملکرد داوطلبان شورای شهر نیز دقت بیشتری داشت که با رانت و پارتی‌بازی صرفاً وارد کارزار مسئولیت سنگین شورای شهر در قبال مردم نشوند.

لیستی رأی دادن و یا ندادن نیز مسئله امروز جوانان شهر اصفهان شده که به برخی از افراد لیست در خصوص نداشتن رزومه قابل ارائه و درخشان خرده گرفته‌اند. اما در مقابل به معرفی و تبلیغ داوطلبانی که از آنها کارنامه مقبولی مشاهده کرده‌اند در صفحات مجازی خود می‌پردازند و مردم را با سابقه آنها آشنا می‌کنند. این در حالی است که دبیر مجمع نیروهای انقلاب اسلامی معتقد است که اغلب مردم در فرصت کوتاه پیش‌رو امکان بررسی برایشان فراهم نیست که به همین جهت توصیه می‌کنیم به لیست‌ها و عقبه لیست‌ها توجه کنند، به تصمیم‌گیرنده‌های لیست‌ها باید توجه کرد اگر چند نفر در اتاق‌های دربسته یک لیست را مشخص کنند که خودشان هم در همان مجموعه و لیست معرفی شده باشند، نمی‌توانند مورد اعتماد باشند.

بازار داغ کلاب هوس و مناظرات انتخاباتی

مناظرات و بحث‌های انتخاباتی نیز در فضای کلاب هوس رونق گرفته و داوطلبان در خصوص مسائل شهری همراه با مسائل سیاسی به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند. همه افراد حاضر در لیست‌های مجمع نیروهای انقلاب، قرارگاه انتخاباتی سلام و گام دوم، حزب موتلفه و شورای هماهنگی اصلاحات اصفهان در اتاق‌های کلاب هوس اصفهان دعوت به مناظره شده‌اند.

براساس لیست منتشر شده توسط فرمانداری اصفهان ۴۵۰ نفر داوطلب شورای شهر جهت ورود به ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان در روز ۲۸ خرداد ماه ۱۴۰۰ رقابت خواهند کرد.

تبیلغ چهره به چهره و برگزاری سمینارهای انتخاباتی

در این فرصت باقی مانده نیز همایش‌ها و سمینارهای مختلفی با مخاطب‌های خاص و عام برای فرهنگیان، کارگران، دانش‌آموزان و زنان و دختران برگزار شده که از شخصیت‌های تأثیرگذار ملی و استانی برای سخنرانی و دعوت مردم به مشارکت حداکثری استفاده شده است. همچنین تبلیغ چهره به چهره و تریبون آزاد از سوی ستادها و نهادهای مختلف با قوت ادامه دارد که برای مردم بازی نکردن در زمین دشمن با رأی ندادن و اعلام نارضایتی خود با رأی دادن در انتخابات شرکت کنند.

حاج حسین یکتا یکی از راویان دفاع مقدس است که روز گذشته در جمع جوانان انقلابی اصفهان در گذر چهارباغ با بیان اینکه انتخابات ۲۸ خرداد امتحانی پیش روی ملت ماست، اظهار داشت: شب انتخابات مانند شب قدر است که باید بیدار بود، زیرا اگر بخوابیم، دشمن بیدار می‌شود.

شب انتخابات شب قدر است

وی معتقد است که انقلاب براحتی بدست نیامده است که مردم ما بخاطر اندکی ناملایمات و فشارها، براحتی آن را از دست بدهند، این خیال باطل را دشمنان به گور خواهند برد.

این فعال اجتماعی با بیان اینکه اگر روند شکل گیری انقلاب اسلامی را مرور کنید، به این حقیقت پی خواهید برد که درخت انقلاب نیز با خون شهیدانی آبیاری شده که خودشان حافظ آن بودند تا در بحرانی‌ترین شرایط کشور، آبروی ملت ریخته نشود، گفت: ما امرور باید تمام قد به میدان بیاییم و مسؤولیتی را که بر دوشمان گذاشته شده است مانند رزمندگان دوران جنگ ادا کنیم و بین جبر و اختیار، یکی را برگزینیم.

وی ادامه داد: این روزها هم که شناسنامه‌هایمان در دستمان است وظیفه مهمی در راه دفاع از انقلاب بر عهده داریم. کسانی بوده‌اند که پا به پای نظام و انقلاب زحمت کشیده و درخت آن را آبیاری کرده‌اند تا به نقطه کنونی برسیم؛ یعنی از دوران قبل از انقلاب گرفته تا دهه چهلم آنکه به ساخت موشک و تولید واکسن دست یافته‌ایم.

توجه به آزادی و زنان در زمان انتخابات

امیرحسین بانکی پور، نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی وعده‌های کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفته است که متأسفانه در زمان انتخابات، صحبت و توجه زیادی به آزادی، زنان و جوانان صورت می‌گیرد که بیشتر نگاه رأی آوری دارد، اما باید دید این افراد چه اقداماتی این چند ساله انجام داده‌اند؟

وی ادامه داد: در زمینه اقتصادی کشور ما بسیار ثروتمند است، بنابراین برنامه‌های کاندیداها به نظر بنده شدنی است؛ متأسفانه برای این ثروت‌ها بد برنامه ریزی شده به صورتی که عده زیادی از بیشتر ثروت ما بهره می‌برند، اگر ما سیاست‌های درستی داشته باشیم، ثروت به درستی میان مردم توزیع خواهد شد. در اصل اینکه ما چنین ثروت‌هایی برای تحقق برنامه‌ها داریم شکی نیست، اما اینکه شیوه آنها در کوتاه مدت چقدر عملیاتی است بسته به نظر کارشناسان و مردم دارد.

سفر قاضی‌زاده هاشمی به اصفهان

اشکان حاجی عبدالهی، رئیس ستاد مرکزی انتخاباتی قاضی زاده هاشمی در استان اصفهان خبر از سفر امیر حسین قاضی زاده هاشمی به اصفهان در هفته آینده برای دیدار با مردم اصفهان به این شهر را داد و گفت: در تلاش بودیم که سفر امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی به اصفهان محقق شود که با پیگیری‌های انجام شده، روز یکشنبه هفته آینده به اصفهان سفر می‌کنند.

در فاصله کمتر از ۹ روز به انتخابات ریاست جمهوری، برخی از نامزدها سفرهای استانی خود را آغاز کردند و بر اساس اعلام ستاد انتخاباتی سید ابراهیم رئیسی، این نامزد نیز دوشنبه هفته آینده به اصفهان سفر می‌کند.

«انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد اما اثر آن در چند سال باقی می‌ماند» این فرمایش رهبر معظم انقلاب است که می‌توان آن را حسن ختام همه فعالیت‌ها و سخنرانی‌های این مدت باقی مانده برای دعوت مردم به مشارکت حداکثری عنوان کرد که مردم با وجود نارضایتی این رویداد مهم و سرنوشت ساز را به پای ناکارآمدی مسئولان قرار ندهند.

کد خبر 5232161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha