۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۸:۲۷

گزارش مهر؛

روایت بی آبی در زرین دشت/ فروشندگان آب در دسترس نیستند

روایت بی آبی در زرین دشت/ فروشندگان آب در دسترس نیستند

زرین دشت - آب لوله کشی در «زرین دشت»برای شرب مناسب نیست و مردم آب مورد نیاز خود را از عاملان فروش می خرند اما چند روزی است آنها هم آب توزیع نمی کنند و در دسترس هم نیستند.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بی آبی قصه پر غصه مردم محروم زرین دشت در جنوب فارس است، چندین روز است که مردم این شهرستان آب آشامیدنی تصفیه شده ندارند. تمامی عاملان فروش آب در این شهرستان تلفن همراه خود را یا خاموش کره و یا اصلاً پاسخگو نیستند، آنان به دنبال افزایش مجدد آب بها در این شهرستان هستند.

این در حالیست که اعلام شده است بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور از آب آشامیدنی سالم بهره مند است اما در زرین دشت در جنوب فارس این ادعا با حقیقت فاصله دارد . سالهاست لوله‌های آب زرین دشت شاهد جریان آب شور با Ecc بالای ۳۰۰ است و به هیچ عنوان قابلیت نوشیدن ندارد و صرف شست و شو می‌شود.

سالهاست مردم مجبورند در مخزن‌های سیصد لیتری به بالا آب تصفیه شده را با بهای گزاف خریداری کنند. یکی از شهروندان زرین دشتی در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: به وضعیتی مبتلا شده‌ایم که حتی یک بیست لیتری آب نیست که خریداری کنیم.

م. رمضانی می‌افزاید: با یکی از عاملان توزیع تماس گرفته‌ایم که می‌گوید، دیروز برای یکی از شهروندان آب تخلیه کرده‌ام اما پس از آن تمام همکارانم با بدترین نوع با من برخورد و تهدیدم کرده‌اند که در صورت تکرار توزیع آب چهار چرخ خودروام را پنچر می‌کنند.

یک بانوی میانسال زرین دشتی که از بیماری کلیوی رنج می‌برد می‌گوید: کلیه‌هایم سنگ ساز است به هیچ عنوان نمی‌توانم از آب لوله کشی استفاده کنم. نمی دانم از کجا آب تهیه کنم.

س. بریزی نیز یکی دیگر از شهروندانی است که ضمن انتقاد از عدم نظارت مسئولین بر عملکرد خودروهای فروش آب در این شهرستان می‌گوید: مدیران این شهرستان کجایند تا ببیند چه مصیبتی داریم. چند روز است که آب را در دیگ می‌جوشانیم.

در این رهگذر یک مرد میانسال نیز با رنجی آشکار از بی آبی فریادش بلند است، مشکلات درد معده و گوارشی امانش را بریده است زیرا مجبور شده است در این بی آبی از آب لوله کشی کم کیفیت استفاده کند.

ف. رفیعی یکی دیگر از شهروندان زرین دشتی می‌گوید: تا ماه پیش ۳۰۰ لیتر آب با ۲۰ هزار تومان خریداری می‌کردم اما الان مجبور شده‌ام بخاطر بی آبی نیازم را از داراب تأمین کنم.

این شهروند زرین دشتی از کیفیت بسیار بد آب در این شهرستان می‌گوید که موجب بروز بیماری‌های کلیوی و گوارشی برای همسرش و سایرمردم شده است؛ مسئله‌ای که البته فقط مردم رنج دیده آن را تأیید می‌کنند.

یک خانم ساکن حاجی آباد هم می‌گوید: هر ماه باید چندین بار زنگ بزنیم تا پس از سه روز آب بیاورند. الان هم به دنبال این هستند آب را گران‌تر کنند بخاطر همین گوشی‌هایشان خاموش کرده و یا جواب نمی‌دهند. او از بی آبی و رنج نوشیدن آب غیر بهداشتی و مشکلات گوارشی می‌گوید و از طرح آبرسانی سد رودبال به زرین دشت می‌گوید که هنوز آبش به این شهرستان نرسیده است.

برای پیگیری این موضوع با فرماندار زرین دشت تلفنی جویای این ماجرا شدیم.

روایت بی آبی در زرین دشت/ فروشندگان آب در دسترس نیستند

ابراهیم خرم ضمن دلجویی از مردم به دلیل مشکل پیش آمده گفت: دلیل کمبود آب تصفیه شده معیوب بودن و نقص دستگاه‌های دو واحد تصفیه آب بخش خصوصی در شهرستان زرین دشت است.

وی افزود: تنها واحد آب شیرین کن تحت نظارت اداره آبفا شهرستان زرین دشت از ساعت ۵ صبح تا ۲۲ شب در پی تأمین نیاز آبی شهرستان است تا بتواند بخشی از کمبود آب مردم را جبران کند.

نماینده عالی دولت در شهرستان زرین دشت با بیان اینکه کمبود آب به دلیل امتناع مالکان بخش خصوصی از تعمیرات این واحدهای تصفیه آب است، ابراز کرد: با توجه به قول پیمانکار پروژه آبرسانی سد رودبال مبنی بر رسیدن آب تا خرداد ماه به این شهرستان، مالکان واحدهای تصفیه آب این شهرستان از تعمیرات واحدهای خود امتناع و دلیل آن را هزینه بالای تعمیرات عنوان می‌کنند.

این در حالیست که مردم مدعی هستند که عاملان توزیع گفته‌اند بدلیل نرخ آب بها، از فروش خودداری کرده‌اند.

ابراهیم خرم متذکر شد: صبح شنبه با عاملان توزیع و صاحبان مراکز تصفیه آب این شهرستان جلسه خواهیم داشت تا این مشکل مرتفع شود.

فرماندار زرین دشت ابراز امیدواری کرد: امید است با تلاش پیمانکار مربوطه طبق وعده‌ای که در فضای مجازی منتشر کرده تا خرداد شاهد جریان آب سالم و بهداشتی در لوله کشی آب منازل شهروندان زرین دشتی باشیم.

شهرستان زرین دشت با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۲۷۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

کد خبر 5232437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۳/۲۲
      0 0
      به دادفورگ داراب برسیدپرشده ازچاهای غیرمجاز رییس آبفا چکارمی کنی صدرصدپیگیری کنید