۲۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳

کارشناس مسائل استراتژیک:

برخی از نامزدها به وظایف قانونی رئیس جمهور آگاه نیستند

برخی از نامزدها به وظایف قانونی رئیس جمهور آگاه نیستند

رشت- کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه قانون انتخابات در کشور باید اصلاح شود، گفت: هنوز برخی از نامزدها به ۳۸ وظیفه قانونی رئیس جمهور آگاه نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباسی صبح شنبه در همایش روز دختر با عنوان «دختر ایرانی، ایران پیشرفته» در رشت که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان و به مناسبت روز دختر برگزار شد، اظهار کرد: بحث فمنیستی ۱۰۰ سال است که در غرب رواج یافته در حالی که ارزش و جایگاه ویژه زن در ادیان الهی قدمت دیرینه دارد.

وی با بیان اینکه انتخابات مدل بومی ایرانی ندارد و بیشتر مدل آمریکایی است، افزود: انتخابات ربط زیادی به جامعه ایرانی و اسلام ندارد و فرهنگ انتخابات باید رواج یابد.

کارشناس مسائل استراتژیک با تاکید بر انتخاب کسی که بتواند به نیازهای روز پاسخ دهد، عنوان کرد: برنامه نامزدها مهم است اما توانایی و کارنامه افراد به مراتب اهمیت بیشتری دارد.

عباسی با تأکید بر سالم بودن شخص و بررسی سلامت اطرافیان وی برای داشتن انتخاب اصلح، اضافه کرد: عدم احراز صلاحیت برخی افراد به معنای نفی مردم سالاری نیست.

رئیس اندیشکده یقین با بیان اینکه بیشتر از ۶۰۰ نفر از اعضای شوراهای شهر در دوره گذشته بازداشت شده و دارای فساد مالی و اخلاقی بودند، بیان کرد: شورای نگهبان بر کاندیدای شورای شهر نظارت نداشت و این یک اشکال است.

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به هزینه میلیاردی برخی نامزدهای شوراهای شهر، تصریح کرد: فکر این افراد از همان ابتدا فاسد است و به دنبال زد و بند در شهرداری‌ها هستند زیرا این هزینه‌های گزاف با حقوق یک عضو شورای شهر در ۴ سال تناسبی ندارد.

عباسی با بیان اینکه مشکل ما عدم وجود حزب است، گفت: برخی نامزدها هنوز ۳۸ وظیفه قانونی رئیس جمهور را نیز نمی‌دانند و این اشکال بر ساختار انتخاباتی کشور وارد است و اگر اصلاح نشود در آینده مشکل ساز می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین با انتقاد از ثبت نام تعداد زیادی از افراد بدون داشتن شرایط لازم در انتخابات ریاست جمهوری، بیان کرد: تخصص، سابقه و کارنامه افراد در ریاست جمهوری بسیار مهم است و قانون فعلی انتخابات مناسب نیست.

وی با بیان اینکه برخلاف ذهنیت عموم، اختیارات رهبری طبق قانون اساسی کم است و در مجموع ۵ اصل به ایشان مربوط است افزود: اختیارات رهبری از مجلس، قوه قضائیه و رئیس جمهور کمتر است.

عباسی با اشاره به اینکه هفت نفر از مراجع تقلید اساس کار بانک‌ها را ربا دانسته‌اند، عنوان کرد: اگرچه ظاهر مسئولان ما اسلامی بوده اما افکار و اعتقادات آنها غربی است و به همین دلیل فقه اسلامی در سطوح مختلف اجرا نمی‌شود.

کد خبر 5232579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha